پاورپوینت تبارشناسی یا سیر تحول فعالیت‌ های یادگیری الکترونیکی در ایران

پاورپوینت تبارشناسی یا سیر تحول فعالیت‌ های یادگیری الکترونیکی در ایران|42100392|پاورپوینت مقاله آموزش مجازی در ایران,پاورپوینت مقاله تاریخچه آموزش مجازی,پاورپوینت پیشینه یادگیری الکترونیکی,پاورپوینت تبارشناسی فعالیت‌ های یادگیری الکترونیکی در ایران,دانلود پاورپوینت تبارشناسی فعالیت‌ های یادگیری الکترونیکی در ایران
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت تبارشناسی یا سیر تحول فعالیت‌ های یادگیری الکترونیکی در ایران هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


دانلود پاورپوینت تبارشناسی فعالیت‌ های یادگیری الکترونیکی در ایران در 43 اسلاید با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات43حجم824/57 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx
توضیحات کامل
دانلود پاورپوینت تبارشناسی فعالیت‌ های یادگیری الکترونیکی در ایران جهت رشته مدیریت در قالب 43 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

آموزش از دور

نوعی آموزش غیرمستقیم سازمان‌دهی شده که از سوی نهادهای آموزشی طراحی می‌شود.

ویژگی 1: یادگیرنده به طور پیوسته در معرض آموزش‌های یاددهنده قرار ندارد ولی «برنامه‌ریزی آموزشی»، «راهنمایی در محیط» و «هندسۀ تدریس» در دست یادگیرنده است.
ویژگی 2: طراحی محتوای خودآموز (Self- Study)، یادگیرنده محور (Learner- Oriented) و مطابق با نیازها و استعدادهای یادگیرنده.
ویژگی 3: مخاطبان اصلی کسانی هستند که نمی‌توانند هم‌زمان و هم‌مکان در کلاس درس شرکت کنند.
ویژگی 4: مسوَولیت یادگیرندگان در محیط آموزشی بسیار زیادتر است، ولی معماری و مهندسی آموزش بر عهدۀ نهاد آموزشی است.

نسل اوّل آموزش از دور (یادگیری مکاتبه‌ای)
سال 1890 میلادی: تدوین برنامۀ آموزشی از دور در سطح دانشگاهی در دانشگاه شیکاگو از سوی ویلیام هارپر (Harper)، پدر آموزش مکاتبه‌ای،
سال 1890 میلادی: راه‌اندازی دورۀ آموزش از دور در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آکسفورد
سال 1892 میلادی: جعل واژۀ «آموزش از دور» در دانشگاه ویسکانسین امریکا
سال 1900 میلادی: جذب 500 نفر در دانشگاه آکسفورد از طریق آموزش از دور
سال 1906 میلادی: تأسیس مدرسۀ کالورت در بالتیمور امریکا برای آموزش از دور ابتدایی
سال 1906 میلادی: تأسیس واحد آموزش از دور دانشگاه ویسکانسین امریکا


نسل سوم آموزش از دور (یادگیری رایانه یار)
سال 1953 میلادی: اسکینر ایدۀ آموزش برنامه‌ای (Programmed Instruction) را توسعه داد.
سال 1960 میلادی: شرکت پژوهش‌های علمی (SRA) وابسته به IBM، سامانۀ رایانه‌ای خود را با نام Course Writer توسعه داد که وظیفۀ مدیریت دوره، مدیریت دانشجویی و مدیریت محتوا را بر عهده داشت.
سال 1962 میلادی: بیترز ایدۀ استفاده از رایانه‌های آنالوگ را در آموزش مطرح کرد و سامانۀ پلاتو را در دانشگاه ایلی نویز توسعه داد که قابلیت تدریس هم‌زمان به 1000 یادگیرنده را داشت.
دهۀ 1960 میلادی: رایانه به عنوان ابزاری برای ارائۀ محتوا به طور یک‌طرفه به کار می‌رفت.
دهۀ 1970 میلادی: دیدگاه از آموزش رایانه یار (CAI) به آموزش رایانه بنیادی (CBI) ارتقا یافت که در آن رایانه نقش معلّم را بر عهده می‌گرفت و برنامه‌ها تا حدودی متعامل شدند.


عنوان :
فهرست مطالب
•مقدمه
•تبارشناسی فعالیت‌های یادگیری الکترونیکی
•یادگیری الکترونیکی در ایران






"