دانلود تحقیق مباحث نظری بازی و فعالیت های نظری با فرمت ورد

دانلود تحقیق مباحث نظری بازی و فعالیت های نظری با فرمت ورد|42097802|دانلود تحقیق بازی,تحقیق بازی doc,تحقیق کامل بازی,تحقیق درباره بازی,تحقیق بازی با فرمت ورد,تحقیق درمورد بازی چیست,تحقیق دانش آموزی درباره بازی,تحقیق دانشجویی درباره بازی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان دانلود تحقیق مباحث نظری بازی و فعالیت های نظری با فرمت ورد هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


هدف از این تحقیق بررسی مباحث نظری بازی و فعالیت های نظری با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات35حجم63/146 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق بررسی مباحث نظری بازی و فعالیت های نظری با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

فهرست مطالب

2-2- مباحث نظری بازی و فعالیت های بدنی

2-2-1- بازی چیست؟

2-2-2- وﯾﮋگی های اساسی بازی

2-3- نظریه ی انرﮊی مازاد

2-4- نظریه ی پیش تمرینی

2-4-1- نظریه ی غریزی مک دوگال

2-4-2- نظریه ی اجتماعی گروس

2-4-3- نظریه ی ویلیام اشترن

2-4-4- نظریه ی پستالوژی

2-5- نظریه ی بازپیدایی

2-6- نظریه ی بیان خود

2-7- نظریه ی ﮊان پیاﮊه

2-8- انواع بازی به نظر ﮊان پیاﮊه

2-8-1- بازی های مهارتی

2-8-2- بازی های نمادین

2-8-3- بازی های با قاعده

2-8-4- بازی های سازنده

2-9- نظریهی شارلوت بوهلر

2-9-1- بازی های کنشی

2-9-2- بازی های وانمود سازی یا خیالی

2-9-3- بازی های انفعالی

2-9-4- بازی های ساختمانی

2-9-5- بازی های جمعی

2-10- دیدگاه مکتب اسلام درباره ی بازی

2-11- رشد و تکامل حرکات از دیدگاه علم تکامل بدن انسان

2-12- مباحث نظری مهارت های ذهنی

2-12-1- مفهوم شناسی مهارت های ذهنی

منابع

بازی های نمادین آن دسته از بازی هایی هستند که هر کودکی خود آنرا درست کرده و به تنهایی بازی می کند، کودک در سنین 3و2 سالگی تا 6و5 سالگی از طریق اینگونه بازی ها با بهره گیری از تخیل، واقعیت اشیای در دسترس را تغییر می دهد و به گونه ای با آنها برخورد می کند که گویی واقعیت دارند. استفاده از این گونه بازی ها کودک را از محدودیت های محیطی رها می سازد و به آرزوهایش جامه ی عمل می پوشاند.مثلا تکه چوبی را در لای پاهایش گرفته و مانند اسبی می تازد. کودک در بازی­های نمادین خود را با واقعیت برون وفق نمی دهد،بلکه واقعیت ها را تغییر می دهد و آنها را همسان نیازهای خود می کند(مهجور،1387).

پیاﮊه معتقد است که بازی های نمادین نقطه‌ی اوج بازی های کودکانه است. با توجه به اینکه قدرت سازگاری کودک با محیط خارج به مانند بزرگسالان نیست و محدودیت های محیطی را نمی توانند درک کنند لذا بخشی از محیط را بر اساس نیاز خود تغییر داده و بازی می کنند، گویا اینکه چون نمی تواند در دنیای بیرون بر اسب سوار شود(چون اسب موجود نیست) از تکه چوبی برای ارضای این نیاز خود استفاده می کند(توفیق،1379؛ شفیع آبادی،1370؛ مهجور، 1387). از دیدگاه پیاﮊه برای آنکه کودک به تعادل عاطفی و ذهنی دست یابد ضرورت دارد عرصه ای از فعالیت وجود داشته باشد که چندان در قید محدودیت عوامل خارجی نباشد و فرصت لازم برای جذب یا دوران سازی را فراهم می سازد. به عنوان مثال کودکان می توانند از طریق بازی نمادین حوادث و تجارب مهم را بازسازی کنند. و بدین ترتیب آنها را درک و شناسایی نمایند. لذت بازی از آنجا ناشی می­شود که تجارب بازسازی شده از این راه را می توان مطابق با خواست ها و هوس های بازیگر تغییر داد(مخبر،1377). مارگارت لان فلد می گوید کودک در بازی نمادین با ارتباطی که با خود برقرار می کند خود را فراموش شده را آشکار می کند(بوالحسنی، 1379).






"