فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت

فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت|42084281|تعریف فعالیت های فوق برنامه,فعالیت های فوق برنامه مدارس,فعالیت های فوق برنامه در ایران,فعالیت های فوق برنامه در مدارس ابتدایی,تحقیق درباره فعالیت های فوق برنامه و مکمل,فعالیتهای فوق برنامه متناسب با نیازهای دانش آموزان,تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


هدف از این تحقیق می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات41حجم83/225 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق می باشد.


اسپنسر فعالیت های اساسی زندگی بشر را بیان می کند و برنامه ی درسی خود را برمبنای این فعالیت ها و اهمیت آن ها برای بقای زندگی به ترتیب زیر فهرست بندی می کند.
1- فعالیت هایی که به طور مستقیم در بقای انسان تاثیر دارد.
2- فعالیت هایی که به وسیله ی تامین نیازها و لوازم زندگی به طور غیر مستقیم در بقای انسان تاثیر می گذارد.
3- فعالیت هایی که به پرورش و بار آوردن فرزندان مربوط است.
4- فعالیت هایی که به حفظ و نگه داری روابط مطلوب اجتماعی و سیاسی مربوط می شود.
5- فعالیت هایی که با چگونگی استفاده از اوقات فراغت، ذوق و سلیقه و پرورش آن ها ارتباط دارد .

کلاپارد بر فعالیت کودک در امر تعلیم و تربیت تأکید می کرد و عقیده داشت که انجام فعالیت باید تحمیلی نباشد، بلکه خود شاگرد تمایل داشته باشد. او عقیده داشت، مدرسه باید فعال باشد، یعنی فعالیت کودک را تجهیز کند، بیش تر باید آزمایشگاه باشد تا محل وعظ و خطابه. برای نیل به این هدف مدرسه می تواند به طور قابل ملاحظه ای از بازی که فعالیت کودک را به حد کافی تحریک می نماید استفاده کند و مدرسه، هم چنین باید کار و کوشش را دوست داشتنی گرداند. تعلیم و تربیت عملی باید با این فکر خو بگیرد، که بحث در اتاق های در بسته نخواهند توانست بهبودهای واقعاً رضایت بخش را در مدارس ما وارد سازد بنابراین نقش فعالیت کودکان و نوجوانان در خود شکوفایی و رشد خلاقیت آن ها مهم است، زیرا مربی تنها نمی تواند در یادگیری شاگردان موفق باشد، خود شاگردان و نوع فعالیت هایی که انجام می دهند، بسیار مهم است.

هربارت می گوید آموزش باید اول، محسوس و یا قابل تجسم باشد. دوم، دائمی یا پیوسته باشد. سوم، ارتقاء دهنده یا بالا برنده باشد. چهارم، در حوزه ی واقعیت با کاربرد حقیقت کشف شده در مورد فعالیت فعال باشد . از گفته های هربارت می توان چنین نتیجه گرفت که آموزش وقتی قابل تجسم است که فرد آن چه را که می خواهد یاد بگیرد در محیط خارج از مدرسه در اجتماعی که زندگی می کند، ببیند و لمس کند، زیرا او آموزش صحیح را امری دائمی و مبتنی بر واقعیت عینی می داند. بنابراین ارتباط بین مدرسه و جامعه برای یک آموزش غنی و صحیح بسیار لازم است. تکیه بر کتاب و موضوع درسی در محدوده ی مدرسه نمی تواند آموزش مبتنی بر واقعیت و قابل لمس را برای شاگردان فراهم کند. هربارت برای تدریس، پنج مرحله را پیشنهاد می کند که شامل مراحل: 1) آماده سازی، 2) عرضه کردن، 3) مرحله ی ارتباط، 4) مرحله ی تنظیم و 5) مرحله ی کاربرد مطلب در خارج از محیط مدرسه می باشد .

فهرست مطالب

تعریف نظری فعالیت های فوق برنامه و مکملتعریف عملیاتی فعالیت های فوق برنامه و مکمل

2-1-23-فعالیت های مکمل
2-1-24-اهمیت و ضروریت فعالیت های مکمل و فوق برنامه
2-1-25-اهداف فعالیت های مکمل و فوق برنامه
2-1-26-تعاریف فعالیت های مکمل و فوق برنامه
2-1-27-فعالیت مکمل
2-1-28-فعالیت کمک برنامه و مکمل
2-1-29-فعالیت فوق برنامه ی درسی
2-1-30-ماهیت فلسفی فعالیت های مکمل و فوق برنامه
2-1-30-
2-1-30-1-دیدگاه ویلیام جیمز
2-1-30-2-دیدگاه اسپنسر
2-1-30-3-دیدگاه ادوارد کلاپارد
2-1-30-4-دیدگاه ژان ژاک روسو
2-1-30-5-دیدگاه کمینوس
2-1-30-6-نظریه ی هربارت
2-1-30-7-نظریه ی جان دیویی
2-1-31-پیشرفت تحصیلی
2-1-32-عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی


يشينه تحقيقاتي
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی






"