فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی

فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی|42084117|مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی,مبانی نظری سازگاری اجتماعی دختران,پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی دختران,مبانی نظری سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی,پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 


مشخصات فایل
تعداد صفحات67حجم123/540 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.


سازگاري اجتماعي:
انجمن روان پزشكان آمريكا ( 1994 ) سازگاري اجتماعي را چنين تعريف مي كند: هماهنگ ساختن رفتار به منظور برآورده ساختن نيازهاي محيطي كه غالباً مستلزم اصلاح تكانه ها، هيجان ها يا نگرش هاست (نقل از حجاري، 1384).

سازگاری اجتماعی:
سازگاری اجتماعی، نمره ای است که فرد از پرسشنامه شخصیت سنج کالیفرنیا کلارک و همکاران (1953) کسب می کند(گراث‌مارنات ،1384).

با تحقيقي كه رستگاران (1382) پيرامون بررسي تاثير چگونگي روابط والدين بر سازگاري اجتماعي دانش آموزان پايه سوم راهنمايي دخترانه شهر همدان انجام داد ، به اين نتيجه رسيد كه بين عوامل خانوادگي و سازگاري اجتماعي فرزندان در مدرسه رابطه معناداري وجود دارد؛ يعني چگونگي روابط والدين در سازگاري اجتماعي فرزندان آنان در مدرسه موثّر است. دانش آموزاني كه در مدرسه از سازگاري اجتماعي مطلوبي برخوردارند، داراي والديني با روابط مبتني بر تفاهم هستند، در حالي كه دانش آموزان ناسازگار، داراي والديني هستندكه از روابط صحيح و بر اساس تفاهم بهره مند نيستند(به نقل از احمد خانی،1389).

فهرست مطالب

تعریف نظری سازگاری اجتماعیتعریف عملیاتی سازگاری اجتماعیفصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی

2-1 مبانی نظری 7
2-1-1 نوجوانی 7
2-1-2 سن بلوغ(نوجوانی) 9
2-1-3 دیدگاه زیستی-روانی و اجتماعی در تبیین تغییرات نوجوانی 9
2-1-4 دلائل اهمیت دوره نوجوانی 11
2-1-6 مشکلات مهمی که نوجوانان در این دوران درگیر آن میشوند 14
2-1-6-1 تحولّات نوجوان، پاسخدهي خانواده و پيامدهاي آن 14
2-1-6-2 شکاف نسل 16
2-1-6-3 بلوغ جنسی 17
2-1-6-4 استقلال طلبی 17
2-1-6-5 مخالفت 18
2-2 عوامل مؤثر در بروز اختلالات رفتاری در دوران نوجوانی 19
2-3 مفهوم سازگاری 22
2-3-1-مبانی نظری سازگاری 23
2-3-1-1 دیدگاه روان پویایی 24
2-3-1- 2دیدگاه یادگیری اجتماعی 28
2-3-1-3دیدگاه رفتارگرایی 29
2-3-1-4 دیدگاه عقلانی – هیجانی- رفتاری REBC)) 30
2-3-1-5 دیدگاه واقعیت درمانیگلاسر 32
2-3-1-7 دیدگاه معنا درمانی فرانکل و مفهوم سازگاری در این دیدگاه: 34
2-4 انواع سازگاری 34
2-4-1 سازگاری عاطفی 34
2-4-2 سازگاری اجتماعی 37
2-4-3 ویژگی های شخص سازگار 41
6- انعطاف پذیری در رفتار:
2-4-4 فرآیند سازگاری 42
2-4-5 عوامل موثر بر فرآیند سازگاری 43
2-5 مهارتهای ارتباطی 47
2-5-1 مهارت گوش كردن 47
2-5-2 مهارت ابراز وجود 48
2-5-3 ویژگیهای افراد دارای مهارت ابزار وجود 49
2-6 پیشینه پژوهش در خصوص مهارت های ارتباطی و سازگاری 52
منابع 58

يشينه تحقيقاتي
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی






"