فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی نوجوانان

فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی نوجوانان|42084101|مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی,مبانی نظری سازگاری اجتماعی نوجوانان,پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی نوجوانان,پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی نوجوانان,چارچوب نظری سازگاری اجتماعی نوجوانان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی نوجوانان هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی نوجوانان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 


مشخصات فایل
تعداد صفحات76حجم131/423 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سازگاری اجتماعی در نوجوانان عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.

سازگاری اجتماعی

سازگاری اجتماعی آن است که ، روابط میان افراد و گروهها به گونه ای برقرار شده باشد که رضایت متقابل آنها را فراهم سازد به عبارت دیگر؛به اعتقاد فرانسیس و برون (1965)، سازگاری اجتماعی عبارتست از جریانی که بوسیله آن روابط میان افراد ، گروه ها وعناصر فرهنگی، در وضع رضایت بخشی برقرار باشد. به عبارت دیگر روابط میان افراد وگروه ها به گونه ای برقرار شده باشد که رضایت متقابل آنها را فراهم سازد(بهرام زاده، 1371).

افراد دیگری نیز، سازگاری اجتماعی را مترادف با مهارتهای اجتماعی می دانند. در این زمینه، الیوت و گرشام (1993) مهارتهای اجتماعی را چنین تعریف کرده اند: رفتارهای انطباقی یادگرفته شده ای که فرد را قادر می سازد تا با افراد دیگر روابط متقابل داشته باشد و از خود پاسخ های مثبت بروز دهد و همچنین از رفتار های نامناسب اجتناب کند.آنها مهارتهای اجتماعی رابه 5 طبقه همکاری، گفتار مناسب، مسئولیت پذیری، همدلی، و خویشتن داری تقسیم می کنند.


سازگار شدن با محیط مهمترین منظور و غایت همه فعالیت های ارگانیزم است. چنان که باتلر اظهار می دارد، در همه دوران زندگی خود در هر روز و هر ساعت سرگرم آنیم که خود دگرگون شده و دگرگون نشده را با محیط دگرگون شده و دگرگون نشده سازگار کنیم. زندگی کردن در حقیقت چیزی جز عمل سازگاری نیست (مان، ترجمه صناعی، 1355 ).به نظر مک دانلد ،وقتی می گوییم فردی سازگار است که پاسخ-هایی که او را به تعامل با محیطش قادر می کنند، آموخته باشد. در نتیجه به نحو قابل قبول اعضای جامعه خود رفتار کند تا احتیاجاتش ارضا شوند(مک دانلد، ترجمه سرمد، 1355).


به عبارت دیگر سازگاری این است که فرد با دیگران طوری رفتار کند که هیچگونه مشکل و درگیری با آنان نداشته باشد. انسانی را سازگار تلقی می کنیم که مسائل و رفتار منطقی دیگران را قبول کند و اگر با محیطی نمی تواند سازش پیدا کند، محیط دیگری برایش وجود داشته باشد( رول و واتنبرگ، ترجمه فخرایی، 1353).


فهرست مطالب

تعریف نظری سازگاری اجتماعیتعریف عملیاتی سازگاری اجتماعیفصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی نوجوانان

1-2.مقدمه 18
2-2. مروری بر مفاهیم اولیه 18
1-2-2. رشد اجتماعی در دوره نوجوانی 18
2-2-2. نیازهای دوره نوجوانی 22
3-2-2. لزوم روابط اجتماعی 23
3-2. مبانی تئوریک سازگاری 25
1-3-2. مبانی نظری سازگاری اجتماعی 25
2-3-2. ویژگیهای افراد سازگار 32
3-3-2. عوامل مؤثر در سازگاری 32
4-3-2. اشکال سازگاری 34
5-3-2. عوامل مؤثر در فرآیند سازگاری 36
6-3-2. سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه 42
4-2. ورزش 43
5-2. بررسی یافته های پیشین 49
6-2. نتیجه گیری از تحقیقات پیشین 56
الف- منابع فارسی
ب–منابع انگلیسی






"