مبانی نظری ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران

مبانی نظری ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران|42078305|مبانی نظری کمرویی,مبانی نظری در مورد کمرویی,بررسي ميزان اضطراب در نوجوانان,بررسي ميزان افسردگي در نوجوانان ,تاثیر عملکرد خانواده بر كمرويي نوجوانان,ارتباط خانواده با ويژگي هاي روانشناختي,ارتباط بين عملكرد خانواده و كمرويي نوجوانان,رابطه بين اضطراب و كمرويي  در دختران,رابطه بين افسردگي و كمرويي در دختران
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


هدف از این مبانی نظری بررسی ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات87حجم0/20 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

از نظر روانشناسي دامنه سني بين 12 تا 20-18 سالگي دوره نوجواني محسوب مي شودكه همراه با تحولات ويژه مي باشد. بروز تحولات كيفي در زمينه هاي شناختي، عاطفي، اجتماعي و جنسي در كنار تحولات كمي از ويژگي هاي اين دوره است. عبور سالم از اين دوره نقش تعيين كننده اي در سلامت رواني فرد در آينده ايفا مي نمايد.

آغاز نوجواني با تغييرات زيستي شروع شده ولي خاتمه آن با تغييرات وسيع روانشناختي و فرهنگي و كسب تجربه همراه است كه متاثراز شرايط خانوادگي و اجتماعي مي باشد (كانگر و تپرسف، 1984). كودك از بدو تولد تحت تاثير محيط خانواده قرار دارد و اين تاثيرپذيري تا بزرگسالي ادامه خواهد داشت (ماسن ،2000؛ نقل از سعيدي،1381).

کمرویی یک مشکل بی سر و صدا است و بر اساس نگرش عمومی می توان آن را یک بیماری اجتماعی نامید که با توجه به شرايط اجتماعی به نظر مي رسد كه در خلال سال های آینده به خاطر گسترش پديده هايی مانند انزوا، رقابت و تنهايی افزایش خواهد یافت.اگر هر چه زودتر اين بيماری درمان نشود فرزندان و نوادگان ما زندانیان کمرویی خویش خواهند گرديد.

كمرويي به عنوان نوعي از نگراني و بازداري رفتاري و هيجاني در حضور ديگران توصيف شده است (گارسيا،1991). افراد كمرو وقتي در معرض ديگران قرار مي گيرند احساس كمرويي مي كنند و نگران ارزيابي و قضاوت ديگران هستند و لذا بازداري رفتاري دارند (هندرسون،2002). از طرف ديگر آنها اغلب در موقعيت هاي اجتماعي تنها هستند و در برقراري تماس چشمي با ديگران مشكل دارند (باس، 1986وهندرسون،2002).

با توجه به مباحث بالا اين سئوال مطرح است که مجموعه عوامل مداخله گر در شکل گيری كمرويي چگونه در تعامل با يکديگر عمل می کنند. در سالهای اخير تلاش بسياری از روان شناسان ارائه يک مدل جامع از عوامل موثر در شکل گيری كمرويي بوده است. در اين پژوهش عوامل روان شناختی و خانوادگی با تاکيد بر عملکرد والدين در پرورش فرزندان مد نظر می باشد.


فهرست مطالب

فصل دوم: مرروي بر يافته هاي نظري و پژوهشي در قلمرو مساله مورد بررسي
2-1-خانواده و تعاملات آن 11
2-2-موقعيت هاي ايجاد كننده آسيب نوجوانان 14
2-2-1-دوره وجواني 16
2-3-كمرويي 18
2-3-1-تعريف كمرويي 18
2-3-2-شيوع كمرويي 25
2-3-3-پيامدهاي‌كمرويي 26
2-3-4-پيوستار كمرويي 28
2-3-5-علل كمرويي 30
2-3-6-نظريه هاي كمرويي 34
2-3-6-1-نظريه روان تحليل گري 34
2-3-6-2-نظريه اريكسون 34
2-3-6-3-نظريه اسنادي زيمباردو 34
2-3-6-4-نظريه شناختي آرنولد باس 35
2-3-7-كمرويي و ويژگي هاي روانشناختي 35
2-3-8-ارتباط خانواده با ويژگي هاي روانشناختي 37


منابع فارسي 72
منابع انگليسي 73







"