مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی

مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی|42074934|مبانی نظری مدیریت تنوع فرهنگی,پیشینه تحقیق سطح مشارکت اجتماعی,پیشینه تحقیق مدیریت تنوع فرهنگی,مبانی نظری سطح مشارکت اجتماعی,مبانی نظری مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی,مبانی نظری نظریه های تنوع فرهنگی,بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی,بررسی مهارت های مشارکت اجتماعی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


در این نوشتار بصورت جامع و کامل می پردازیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات142حجم0/124 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت مقدمهتحقق اهداف هر جامعه نیاز به استفاده از تمام منابع مادی و انسانی آن جامعه دارد. مدیریت صحیح منابع انسانی یکی از مهم ترین عوامل جهت رسیدن به مطلوب های جامعه می باشد. کشور ایران از گذشته های دور، سرزمین اقوام و مذاهب گوناگون بوده است. مردمانی با فرهنگ غنی که سال ها در کنار هم مسالمت آمیز زندگی کرده اند و جامعه ای با تنوع فرهنگی زیبا آفریده اند.از جمله سازمان های مهم جامعه که با تنوع و گوناگونی فرهنگ ها مواجه است، آموزش و پرورش است. امروزه بنا به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، بافت دانش آموزی مدارس از تنوع قومی و مذهبی بسیاری برخوردار است. مدیران و معاونان مدارس نقش بسیار مهم و اساسی در رهبری این جامعه کوچک به منظور هویت بخشی و نمود فرهنگ نسل آینده ساز اقوام و مذاهب دارند. آداب و رسوم، لهجه و لباس هر قوم، حاصل تجارب شادی ها و غم های انسان هایی است که سرنوشت مشترکی را تجربه کرده اند و امید دارند که فرهنگ خود را به دیگران معرفی کنند و بر غنای آن بیفزایند. دانش آموزان گاه هویت قومی و فرهنگی خویش را پنهان می کنند و ناخواسته به تسلط یک فرهنگ بر جامعه رنگارنگ ایران دامن می زنند. آنان باید بیاموزند هویت قومی و فرهنگی آنها افتخاریست که از نسل های گذشته به ارث برده اند و باید افتخار آمیز به معرفی آن بپردازند. مدرسه محیط بسیار مناسبی جهت متجلی شدن عنصرهای فرهنگی اقوام و مذاهب گوناگون است که اگر با مدیریت مناسب همراه باشد باعث فراهم شدن بستری پر نشاط و پویا و فعال برای فعالیت های آموزشی و در کنار آن مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان در امور فرهنگی، ورزشی، هنری و ...می گردد. مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی، از نیازهای اساسی مدیریت سیستم آموزش و پرورش است که اگر در کنار مهارت های مدیریت آموزشی قرار گیرد، رشد و بالندگی آموزشی و پرورشی دانش آموزان را در پی دارد. در این نوشتار به مباحثی از جمله؛ تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن، تنوع قومی، تنوع مذهبی، تنوع زبانی، مدیریت، مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی پرداخته شده است. فهرست مطالبمقدمه 42-1- تعریف فرهنگ 52-2-1- فرهنگ پذیری 82-2-2- وجوه تفاوت فرهنگ ها 11فردگرایی – جمع گرایی 11ارتباط پیچیده- بافت و ساده- بافت 13پرهیز از ابهام 14فاصله قدرت 15مردانگی - زنانگی 162-2-3- انواع گروه با توجه به تنوع فرهنگی 17جدول(2-1) فرمول بهره وری در گروه های کاری(زاهدی،1379،ص107). 182-2-4- عوامل پیدایش تنوع فرهنگی 18مهاجرت 19غلبه نظامی یا كشورگشایی 19تغییر قلمرو سیاسی 20مرزهای قومی 20جهانی شدن 20اختلاط چند عامل در كنار یكدیگر 212-2-5- مزایای تنوع فرهنگی 212-2-6- محدودیت های تنوع فرهنگی 23جدول(2-2) مزایا و محدودیت های تنوع در گروه ها (زاهدی،1379، ص 108). 242-2-7- رویكردها و نظریه های تنوع فرهنگی 26رویكرد نفی تبعیض و عمل به انصاف 27رویكرد پذیرش و مطلوب دانستن تنوع 28رویكرد فراگیری از تنوع 28نظریه های مربوط به سیاست شناسایی 29پست مدرنیسم و سیاست تفاوت 342-2-8- دیدگاه اسلام در مورد تنوع فرهنگی 372-2-9- برخورد دولت با چند فرهنگی 422-3- اقلیت 442-3-1- انواع اقلیت 452-4- قوم 462-4-1- تنوع قومی - نژادی 482-4-2- قوم مداری 492-4-3- تنوع آداب و رسوم اقوام 522-5- زبان و تنوع زبانی 532-5-1- نماد، پیام و معنی 562-5-2- عوامل مؤثر بر تنوع زبانی 592-6- تنوع دینی - مذهبی 642-7- مدیریت و کارکردهای آن 672-7-1- نقش های مدیریت 702-7-1-1- نقش های میان شخصی مدیران 712-7-1-2- نقش های اطلاعاتی مدیران 722-7-1-3- نقش های تصمیمی مدیران 732-7-2- سیر تطور مدیریت فراملیتی و جهانی 742-7-3- فرآیند مدیریت تنوع فرهنگی 76شکل (2-1) فرایند مدیریت تنوع فرهنگی(حاجی ده آبادی،1383، ص 81). 802-7-3-1- شناخت وضعیت موجود 802-7-3-2- شناخت وضعیت مطلوب 822-7-3-3- شناسایی راهکارها 832-7-4- استراتژی ها مدیریت تفاوت های فرهنگی 832-7-5- الگوهای عمده سیاست گذاری قومی و فرهنگی 882-7-5-1- مدل همانند سازی 88شکل (2-2) ابعاد نظریه همانند سازی.(صالحی امیری،1385ب،ص59). 912-7-5-2- مدل تکثر گرایی 91شکل(2-3) ابعاد نظریه همانند سازی. (صالحی امیری،1385ب،ص69). 952-7-5-3- مدل وحدت در کثرت 952-7-6- مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی 97- نگرش سیستمی داشتن 97- برقراری تعادل بین جهانی اندیشیدن و محلی عمل کردن 98- مهارت اعمال مدیریت تغییر در دوره گذار 98- توانایی کار همزمان در فرهنگ های گوناگون 99- توانایی انجام دادن کار گروهی 100- دانش زبان های مختلف 100- مهارت استفاده از رایانه 101- اعمال مدیریت در بستر فرهنگ های مختلف 101- داشتن هوش فرهنگی 1022-7-7- مدیریت تنوع قومی 103الف- مهارت های انسانی 104ب- مهارت های ادراكی یا مفهومی 1042-8-1- پیش نیازهای مشارکت 1072-8-2- مشارکت اجتماعی 1082-8-3- اهمیت مشارکت در اسلام 1102-8-4- مشارکت مدرسه و عرصه های آن 1112-9- نقش مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در ارتقاء مشاركت اجتماعی 1122-10- پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده 1152-10-1- پژوهش های انجام شده در ایران 1152-10-2- پژوهش های انجام شده در خارج از ایران 123 فهرست منابع 132




"