بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی

بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی|42052875|گاز طبیعی فشرده,دانلود پایان نامه سیستم سوخت رسانی CNG,نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی,بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی,سیستم سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده,دانلود پایان نامه مکانیک خودرو,دانلود پایان نامه رشته مکانیک خودرو
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


هدف از این پایان نامه می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات95حجم1/740 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpdf
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک خودرو چکیده:گاز طبیعی گازی است بی رنگ و سبك تر از هوا که بیشتر از گاز متان تشكیل می شود و سایر اجزای تشكیل دهنده آن اتان، پروپان، بوتان و ئیدرو كربورهای سنگین تر می باشند و ناخالصی های آن نیز شامل نیتروژن، دی اكسیدکربن، سولفید هیدروژن و بالاخره آب كه همیشه با گاز طبیعی استخراج شده از مخازن همراه است می باشد. تركیبات گاز طبیعی متفاوت بوده و بستگی به نوع میدان گازی دارد كه از آن بدست امده است در این میان گاز اتان برخی از میدانها در صد قابل ملاحظه ای ( تا حدود ده درصد یا كمی بالاتر) را تشكیل می-دهد. فناوری خودروهای گازسوز; دارای تاریخچه طولانی و در عین حال پراكنده ای است. طی دهه های گذشته كه نگرانی ها در مورد اوضاع محیط زیست و تولید انرژی; بیشتر مورد توجه قرار گرفت; گاز طبیعی نیز بیش از پیش به عنوان جایگزین سوختهای سنتی خودروهای دیزلی و بنزینی مطرح شده است و نتایج حاصل شده در این مدت نشان می دهد در صورتی كه توازنی بین نقاط قوت و ضعف فناوری سوخت و خودرو برقرار شود;گاز طبیعی; شایستگی ارتقا از یك سوخت جایگزین به یك جایگزین واقعی سوختهای موجود را خواهد یافت. آغاز استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت خودروها به زمانی بر می گردد که ایتالیایی ها استفاده از خودروهای با سوخت گاز طبیعی را قبل و در طول جنگ جهانی دوم; هنگامی كه بنزین گران بوده و به صورت گسترده در خودروهای جنگی استفاده می شد; به یك واقعیت بدل كردند و اکنون دارای بیش ازسیصدو هشتاد هزار خودروی گاز سوز و حدود پانصد جایگاه سوختگیری می باشند نمونه اولیه خودروهای گازسوزی که در ایتالیا مورد استفاده قرار می گرفتند . علاوه بر ایتالیا سایر کشورها نیز در این زمینه فعالیت گسترده ای را آغاز نموده و تاکنون در رابطه با توسعه این صنعت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده اند. دو شوک نفتی در سالهای 1974 و 1979 و پیرو آن بروز محدودیتهای ناشی از وابستگی به سوختهای متکی بر نفت، عامل اصلی رونق استفاده از گازطبیعی در کشورهای مختلف بود. تا اواخر سال 1980، تعداد خودروهای تولید شده توسط سازندگان خودروهای گازسوز بسیار محدود بود، پس از آن فعالیتهای بین المللی مهمی در مورد خودروهای با سوخت گاز طبیعی آغاز شد و در ادامه انجمن انرژی جهان از سال 1995 در توکیو گازطبیعی را رسما به عنوان یک گزینه برای جایگزینی سوختهای حمل و نقل اعلام کرد. با توجه به مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا، برنامه های مربوط به گازسوز نمودن خودروها در سطح اروپا، آمریکا و سایر کشورهای صنعتی به سرعت درحال گسترش می باشد. طبق آخرین آمار منتشره توسط انجمن بین المللی خودروهای گاز سوز در سال 2006 بیش از پنج میلیون خودرو با سوخت گازطبیعی در جهان درحال تردد می باشند. کانادا یکی از پیشگامان صنایع خودروهای گاز سوز بوده که در این زمینه به پیشرفت های زیادی نائل شده است، آنها برنامه خودروهای گازسوز خود را در سال 1982; با یافتن یك پشتیبان قوی برای حمایت از برنامه خود در كشور آغاز كردند. آقای مك گیر وزیر آموزش عالی; علوم و ارتباطات كانادا در آن سالها اولین كسی بود كه یك پارچه سفید را روی لوله اگزوز اتوبوسی شهری قرار داد; كه با یك روش نسبتاً ساده; به جای استفاده از سوخت دیزل; از سوخت گاز طبیعی استفاده می كرد. وی بدین ترتیب نشان داد كه سوخت جدید در مقایسه با موتور دیزل معمولی; دوده ندارد و هوا را سیاه نمی كند. در سال 1986 نیز یك صندوق تحقیق و توسعه خودروهای گازسوز توسط دولت كانادا تاسیس شد و تا سال 1994 بیش از پانزده میلیون دلار كانادا را برای پروژه های تحقیقاتی مختلف مربوطه تخصیص داد. کلمات کلیدی:گاز طبیعی فشردهسیستم سوخت رسانی CNGنحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی فهرست مطالبمقدمهفصل اول: آشنایی با سیستم سوخت رسانی CNGگاز طبیعی متراكممقایسه خواص گاز طبیعی با سوخت های مایعمقایسه انتشار ذرات آلوده كننده از خودروهای گاز طبیعی،بنزینی، گازوئیلی و گاز مایعاصول خودروهای گاز طبیعیبررسی ایستگاه سوخت رسانی CNGتعاریف و اصول ایستگاهطرح شماتیكی تجهیزات ایستگاه CNGسیستم اندازه گیری گاز در ورود به درایرتجهیزات ایستگاه سوخت رسانی CNGنمونه ایستگاه استاندارد CNGبررسی سیستم تراكم در ایستگاه CNGنمونه ای از درایر و فیلتر گاز در ایستگاه CNGمجموعه كمپرسورمكانیزم و تجهیزات كمپرسورمحفظه و موقعیت كمپرسور در ایستگاه سوخت رسانیمقایسه كمپرسورهای رفت و برگشتی و سانتریفوژقسمت های مختلف كمپرسورسیستم خنك كاریسیستم بازیافتسیستم PLCجمع اوری اطلاعات و كنترل نظارتیسیستم پردازش ایستگاه CNG از راه دورسیستم كنترل موتورتشریح اصول و روشهای سوخت رسانی و ذخیره سازیبررسی فرآیند سیستم با سه مخزنبررسی سیستم توزیع كنندهشماتیك سیستم سوخت مدار بسته به همراه تجهیزات خودروی طبیعیسیستم مكانیكی سوخت مدار باز خودروی گاز طبیعیسیستم ذخیره سوخت داخل خودرو تجهیز شده، با شیرهای ایمنی فصل 2:معرفی و بررسی كامل انواع درایرهای ایستگاه سوخت رسانی CNG و طراحی آنها مقدمهاهمیت استفاده از درایر گاز طبیعی در ایستگاه های سوخت رسانیعمده ترین دلایل جذب رطوبت از گاز طبیعی در ایستگاه CNG استاندارد میزان آب بخار در تركیب گاز طبیعیبررسی انواع درایرهاطرز كار درایرهای تبریدیتجهیزات و شماتیك اصول كاركرد درایر تبریدیاصول عملكرد درایرهای جذبیویژگی های سه نوع درایر مورد استفاده ایستگاه CNG مقایسه درایرهای تبریدی و جذبیبررسی درایرهای فشار بالا و درایرهای فشار پایینمزایای درایرهای فشار بالامزایای درایرهای فشار پایینآشنایی با انواع مواد جاذب رطوبتبررسی چند استاندارد و استخراج نتایج مفیدراهنمای انتخاب درایرنكاتی در مورد نصب و طراحی خشك كن ها یا درایرهامشخصات طراحی درایر و تجهیزات مربوطه فصل 3:طراحی مخزن عمودی درایرضخامت پوسته و كله گی برای فشار داخلیمحاسبة ضخامت نازل ها و پدهای تقویتی




"