نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی

نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی|42030914|نقش معلم,زبان آموزی,آموزش و پرورش,دانلود مقاله نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی,فعالیت های خلاقانه به منظور غنی سازی برنامه درسی زبان آموزی,سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا,همکاری در فروش فایل,فروش فایل,انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی,fileina,فروشگاه ساز فایلینا,فروشگاه فایل
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


تربیت و پرورش افراد خلاق، متفکر و مولد هدف های آموزش و پرورش امروز است به این منظور نوآوری در برنامه، محتوا، روش آموزش و ارزشیابی امری اجتناب ناپذیر می باشد در راستای این نوآوری، طراحی آن نوع برنامه ی درسی که بر اقدامات زایش تفکر واگرا بیفزاید و خلاقیت دانش آموزان را رشد دهد


مشخصات فایل
تعداد صفحات36حجم0/58 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
مقدمه:تربیت و پرورش افراد خلاق، متفکر و مولد هدف های آموزش و پرورش امروز است. به این منظور نوآوری در برنامه، محتوا، روش آموزش و ارزشیابی امری اجتناب ناپذیر می باشد. در راستای این نوآوری، طراحی آن نوع برنامه ی درسی که بر اقدامات زایش تفکر واگرا بیفزاید و خلاقیت دانش آموزان را رشد دهد، از گام های اساسی محسوب می شود.در خلال دو دهه ی گذشته، جنبش پرورش استعدادهای بشری، اقدامات توجهی را در زمینه ی آموزش رفتار خلاق انجام داده است، تأکیدی که این جنبش برای فرد قائل است، به وی اجازه می دهد تا احساس آزادی شخصی نموده و در نتیجه خلاقیت های خود را بروز دهد.احساس نیاز بشر برای پرورش رفتار خلاق در افکار و اندیشه های بزرگان نمود ویژه ای دراد. بنابر اظهار نظر تورنس ، انسان برای بقا نیازمند است قدرت خلاقیت کودکان را وسعت بخشیده و مورد استفاده قرار دهد همچنین مازلو در طبقه بندی که از نیازهای انسانی ارائه می نماید، خلاقیت و نیاز به خودشکوفایی را در رأس هرم نیازهای بشری قرار داده است ( شل کراس ، 1378). خلاقیت یکی از ویژگی های مهم زبان است، این ویژگی بی همتا به زبان آموزی برای تولید و درک پیام های تازه، توانایی نامحدود می بخشد، ویژگی خلاقیت، زبان را به صورت پدیده ای پویا در آورده که قادر است علاوه بر برآورده ساختن نیازهای ارتباطی بشر، جامعه را نیز دچار تحول و پویایی نماید ( زندی، 1381).انجام مطالعات گوناگون، پیدایش تکنیک های پرورش خلاقیت و هم چنین تجدید نظر در محتوای برنامه های درسی مختلف به ویژه در بخش زبان آموزی، شواهدی مبنی بر احساس نیاز جوامع امروز به پرورش رفتار خلاق دانش آموزان به شمار می روند، برنامه ی زبان آموزی به عنوان جزیی از کل برنامه ی آموزش دبستانی باید بر بازی و فعالیت اجرای، آفریننده و خودابرازگرانه ی دانش آموزان استوار باشد، زیرا فعالیت در ذات فراگیر و تقویت کننده ی نیازهای درونی، توانایی ها و علایق اوست.بازی و فعالیت، طبیعی ترین وسیله برای بیان احساست، آفرینش ایده های نو و دریافت پیام های زبانی دیگران می باشد.در برنامه ی آموزش زبان، به ویژه در درس های جمله نویسی و انشاء که فرآیند تولیدی سخن نوشتاری هستند، می توان با روش علمی و با پرورش قوه ی خلاقیت دانش آموزان، آنان را در خلق متون نوشتاری به حد خودکفایی رساند ( زندی، 1378). کلمات کلیدی:نقش معلمزبان آموزیآموزش و پرورش فهرست مطالب 1مقدمه 1نمونه ای از اهاف مورد توافق محققان در این زمینه ( گالاکر، 1377) عبارتند از: 10درک کردن 10گوش دادن 10صحبت کردن 10خواندن 11رویکرد خلاق در برنامه ی درسی زبان آموزی 14نقش برنامه درسی: 14نقش فراگیر با زبان آموز: 15نقش مربی: 16نقش مواد آموزشی: 18فعالیت های خلاقانه به منظور غنی سازی برنامه درسی زبان آموزی 20مهارت های ارتباطی شفاهی ( گوش دادن و صحبت کردن ): 20فرایندهای نوشتاری: 26منابع 34




"