پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی|42030759|بازارهای ایرانی,معماری بازار ایرانی,طراحی معماری مراکز خرید,دانلود پروژه بازارایرانی,دانلود پروژه معماری بازار ایرانی,دانلود پروژه طراحی معماری مراکز خرید
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


در این دانلود پروژه رشته معماری به بررسی بازار ایرانی می پردازیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات109حجم5/287 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی مقدمهبازار، به گونه‌ای که می‌شناسیم و در شهرهایی از قبیل اصفهان، تبریز، کاشان و کرمان می‌بینیم، ساختاری ویژه‌ی این سرزمین است و شکل آن طی هزاران سال تکامل تدریجی قوا یافته است. شهرهای دوره‌ی اسلامی ساختاری مشخص داشتند، در قلب شهر مراکز مهم حکومتی و مذهبی قرار داشته‌اند و بازار همچون شریانی بزرگ دروازه‌ی مهم شهر را به مرکز متصل می‌کرده است. در اطراف بازار و متصل به آن عملکردهای عمومی و مهم شهر قرار داشتند. زندگی اجتماعی شهر نیز درون بازار جریان می‌یافته است. داد و ستد، فعالیت تولیدی، مراسم مذهبی، اعلام احکام جدید، معاشرت و بسیاری از اتفاقات مهم شهری در بازار اتفاق می‌افتاده است. نظام بازار، که صاحبان حرف و اصناف، حکمران و مأموران حکومتی تعریف می‌کردند، فعالیتهای پیچیده‌ی درون بازار و ساختار فیزیکی آن را تعریف می‌کرده است. عموما در بازارها کاربریهای متجانس (از قبیل صرافی، طلافروشی، آینه و شمعدان فروشی) در کنار هم قرار می‌گرفتند؛ همچنین مغازه‌های کالاهای گران در مناطق مرکزی‌تر و محلهای تولید داد و ستد کالاهای کم ارزش‌تر و حجیم‌تر در مناطق حاشیه‌ای و غیر مرکزی سازماندهی می‌شده‌اند.وسعت، چند عملکردی بودن، توأم کردن خرید با استراحت، تفریح، اقامت مموقت، فعالیتهای اداری، صرف غذا، نمایش و حتی ورزش از یک طرف و ویژگیهای فضایی نظیر پیوستگی فضایی، سرپوشیده بودن، توجه به معماری، تزئین و نورپردازی از طرف دیگر، مجموعه عواملی هستند که مراکز بزرگ تجاری امروز را به بازارهای قدیمی شبیه می‌سازند. گذشته از نحوه‌ی خاص سازماندهی فضایی و سبک معماری، که طبیعتا متفاوت با امروز بوده است، آنچه بازار ایرانی را متمایز می‌سازد، فضای جادویی آن، تنوع رنگها، عطرها، نورپردازی و دیگر عناصر غیر مادی است که روح فضا و مکان را تشکیل می‌دهند. بازار ایرانی دارای چند ویژگی بنیادی است که از نظر بررسی کالبدی شکل بازار حائز اهمیت است. کلمات کلیدی:بازاربازار سنتیبازارهای ایرانیمعماری بازار ایرانیطراحی معماری مراکز خرید تاریخچه احداث مراکز خریدتاریخچه‌ی مرکز خرید تا حدود زیادی به استعاره‌ی پدر سالاری در کسوت اندیشه‌های ویکتور گروئن وابسته است. این تاریخچه، تاریخچه‌ی اشخاص است نه مناسبات و در نهایت شرایط اجتماعی و فضای تجربی پیدایش نوع جدید را نادیده می‌گیرد. گروئن چهره‌ی شاخص و از مروجان برجسته مرکز خرید است که در سال 1954 نمایشگاهی سیار در این زمینه سازماندهی کرد. اما از دهه‌ی 1920 به بعد از خلال گفتگوهای رسمی متخصصان خرده فروشی، برنامه ریزان، روزنامه‌نگاران، ساخت و سازگران و معماران اندیشه‌های گوناگون درباره‌ی مرکز خرید مطرح شده که شماری از آنها پذیرفته شده، تغییر یافته یا بی اعتبار نشده است.درسهای مراکز خرید حومه‌ای برای اولین بار در شهرها آموخته شد، به عبارت دیگر، محوطه (شهری یا حومه‌ای) و برنامه (پیاده‌روسازی و خرده فروشی) تنها خصیصه‌های مرکز خرید به شمار نمی‌آیند. در سالهای میانی قرن گذشته، ویژگیهای تعریف کننده‌ی یک مکان اقتباس و در جای دیگر اجرا شد. فهرست مطالبفصل اولبازار ایرانی سازماندهی به صورت مجموعه‌ای شهر سر پوشیده منظره‌های سرپوشیده ساختار ارگانیک فصل دومتاریخچه احداث مراکز خرید خوش منظره مدنی شهر سبز شهر موخره فصل سومطراحی ، ساخت، مدیریت پاساژ در ایران نقش شهرداری در ایران پیش نیاز‌های اصولی طرح یک پاساژ موفق فصل چهارممراکز تجاری سیر تحولی در ایران فصل پنجمطراحی و ساخت مراکز خرید بررسی اقتصادی و تحلیل بازار انتخاب مکان طرح ریزی اجمالی طراحی کلی و معیارهای طرح‌ریزی یک پارچگی با محیط اجتماعی هرج و مرج در مقابل نظم مالها تسهیلات رفاهی نورپردازی و مصالح خدمات رسانی تونل خدمات زیر زمینی پارکینگ و ترافیک تأسیسات انواع مراکز خرید فصل ششمتحلیل وبرسی دو پروژهی تجاری بازارمركزی بندرعباسپاساژابهری درتهران فصل هفتممراكزخرید در جهان بازاروالنسیادراسپانیا مركزخرید(مثلث)-انگستان مركزخرید(ابردین وریچموند)-كانادا فصل هشتماقلیم فصل نهم:فهرست فروشگاه‌ها براساس مکان آنها




"