پاورپوینت تغذیه ورزشی

پاورپوینت تغذیه ورزشی|41016306|پاورپوینت تغذیه ورزشی,پاورپوینت برنامه غذایی ورزشی,powerpoint تغذیه ورزشی و برنامه غذایی,پاورپوینت رژیم غذایی ورزشی ورزشکار,پاورپوینت ورزشی,نکات مهم و قابل توجه در رژیم غذایی ورزشکار,کربوهیدراتها و متابولیسم ورزش,پروژه,پژوهش,مقاله ,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله ,دانلود جزوه,دانلود تحقیق
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت تغذیه ورزشی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

تغذیه ورزشی

در برنامه رژیم غذایی ورزشکار مصرف غذاهایی که شاخص قندی آنها بالاست نسبت به غذاهایی که شاخص قندی پایین دارند در اثر بالابردن سریع گلوکز خون و تحریک انسولین، گلیکوژن عضلات را سریعتر جایگزین می کنند.  در طی تمرین ورزشکار و یا بعد از آن، خوردن غذاهایی که باعث بالارفتن سریع گلوکز خون و پاسخ سریع انسولین شود، مناسب تراست. رژیم غذایی باید به اندازه کافی و لازم از مواد کربوهیدرات، چربی و پروتئین برخوردار باشد تا انرژی مورد نیاز تمرینات و مسابقه تأمین و وزن بدن را در حد مناسب حفظ کند.
به متابولیسم پایه ورزشکار (BMR) توجه شود.
سن، جنس، ترکیب بدن و فعالیت جسمانی (شدت و حجم ورزش) تعیین و مورد توجه قرار گیرند (نیازهای انرژی ورزشکاران به این عوامل بستگی دارد).
به نظر می رسد حداکثر مصرف انرژی روزانه توسط ورزشکاران 4 هزار کیلو کالری است.
چنانچه غذاهای غنی از مواد مغذی مصرف شوند، ورزشکار با کمبود غذایی دچار نخواهد شد.