تحقیق در مورد معماری سه بعدی 22ص

تحقیق در مورد معماری سه بعدی 22ص|40277326|تحقیق گرافیک سه بعدی,مقاله گرافیک سه بعدی,تحقیق در مورد گرافیک سه بعدی,مقاله معماری سه بعدی,تحقیق ورد معماری سه بعدی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق در مورد معماری سه بعدی 22ص هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

توضیحات :

تحقیق در مورد معماری سه بعدی 22 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

بخشی از متن :
گرافیك سه بعدی
گرافیك سه بعدی یعنی كه باید در یك محیط سه بعدی شامل عرض (width) و عمق (depht) و ارتفاع (height) كار كنید. صندلی میز و ساختمان و هر چیز كه در اطراف ما هستند همگی سه بعدی هستند. در واقع گرافیك سه بعدی رایانه‌ای نوعی معرفی دو بعدی از یك دنیای سه بعدی مجازی و هستند برای توصیف این حالت فرض كنید كه با یك دوربین فیلمبرداری و ویدئوئی مشغول فیملمبرداری از اطراف اتاق هستید. وقتی از دریچه دوربن به اطراف اتاق نگاه كنید اشیا سه بعدی متعددی مشاهده می كنید اما وقتی فیلم ویدئوئی را روی دستگاه نمایشگر قرار می دهید با یك تصویر تخت و دو بعدی مواجه می شوید كه معرف دنیای سه بعدی واقعی است. صحنه به خاط رنورها و رنگها و سایه‌هایی كه به آن صحنه زندگی و عمق سه بعدی می دهند به صورت واقعی ظاهر می شود. اگر همجنان یك صحنه دو بعدی است.
در گرافیك رایانه ای اشیا فقط در حافظه رایانه وجود دارند اما آنها فاقد هر نوع شكل فیزیكی می باشند آنها فقط فرمولهای ریاضی هستند چون شایا خارج از رایانه وجود حقیقی ندارند لذا تنها روش برای ضبط آنها افزودن فرمولهای بیشتر برای معرفی نورها و دوربین ها می باشد.
پس از خلق و موقعیت دهی اشیا در صحنه می توانید مواد پیش تعریف شده را از كتابخانه مربوطه انتخاب نموده و به اشیاء گوناگون نسبت دهید. همچنین با استفاده از ویرایشگر مواد در برنامه max می توانید موارد دلخواهتان را بسازید. هنگام ساخت مواد امكان كنترل و تغییر رنگ، درخشندگی و شفافیت وجود دارد. بعد از افزودن مواد به صحنه می توانید دوربین ها را ایجاد نموده و با استفاده از آنها صحنه را ضبط مشاهده نمایید با تغییر تنظیمات مشاهد دوربین مجازی ایجاد آثار زاویه گستر یا تمركز به داخل (zoomin) روی یك جزء كوچكتر به راحتی میسر است موقعیت دهی به دوربین ها سبب افزایش حالت دراماتیك و یا واقعگرایی صحنه خواهد شد.
درك مفهوم فضای سه بعدی
فضای سه بعدی یك مكعب تعریف شده یا حتی از یك فضای داخل رایانه می‌باشد كه توسط max نیز می توان یك شی را در فضای مجازی مفقود كرد.
مختصات coordinates
در فضای سه بعدی كوچكتری نحیه ای كه اشغال می شود. را نقطه point می‌نامند.
هر نقطه با مجموعه منحصر به فردی از اعداد یعنی مختصات آن تعریف می شود به عنوان مثال نقطه o o o معرف نقطه مركزی فضای سه بعدی كه مبدا نامیده می شود.
هر نقطه در فضای مجازی دارای سه مختصات است كه معرف ارتفاع و عمق آن نقطه می باشد به این ترتیب هر نقطه معرف یك محور منفرد در فضای مجازی می‌باشد.
محور Axes
محور خطی فرضی در فضای مجازی است كه جهت خاصی را تعریف نموده و نشان می دهد سه محور استاندارد در برنامه max وجود دارند كه همان محور z ارتفاع hight شیء است.
درك مفهوم نمای دید
اشیا در max مستلزم نمای دید هستند. نمای دید موقعیتی است داخل با اطراف فضای مجازی كه معرف مكانی كاربران خواهد بود. نماهای دید مشابه درگاههای دید در برنامه max می باشند كه نمایی به طرف فضای سه بعدی از نمادهای دید تصویر بوجود می آورند.
برنامه max دارای مجموعه پیش فرض شامل چهار نمای دید تصویر است. بالا (top)، چپ (left)، راست (Right) نمای پرپكتیو، به طور پیش فرض در نمای بالایی محور x به صورت افقی محور y را به صورت عمود و محور z را از صحنه بیورن می رود تا عمق زاویه را به شما نشان دهد.
نورها Hights
تاكنون در اطراف محیط سه بعدی برنامه max درون تاریكی گردش نموده‌اید. با استفاده از نورها اشیاء را روشن نموده و می توانید آنها را در حالت رندر شدن نهایی مشاهده نمائید برنامه max در اصل دو نور پیش فرض برای روشن كردن صحنه ایجاد می‌كند می توانید نورهای دلخواهتان را خلق كنید تا زندگی در صحنه ها را آسانتر و مفرح تر سازید.
نورهای سه بعدی مشابه نورهای عكاسی عمل می كنند و می توانید آنها را هر جایی موقعیت دهی نمائید و اگر اشیاء به سمت این نورها برامده شوند نورها پائین نمی افتد.
نورهای محیطی Omni Lights: كه شبیه حبابهایی خالی بوده و نور را در كلیه جهات پخش می‌كند.
نورهای متمركز Spot Light: این نورها جهت دار هستند. اما برای شبیه سازی منابع نور نظیر خورشید استفاده می شوند.
نورهای محیطی Ambient Light: همه جای صحنه حاضر بوده و كلیه سطوح را به طور یكسان روشن می‌كند و یك درخشندگی پایدار در سراسر صحنه استفاده می شود.
و...

فهرست مطالب :
مقدمه
گرافیك سه بعدی در 3D max
مختصات vooordiates
محور Axes
درك مفهوم نمای دید در 3D max
نورها Lights
روشن وند Rendering
قلمرو ها Rogions
منجمد كردن اشیاء
كار با گروهها
درك مفاهیم مربوط به مدلسازی
ساختن خانه
ساختن درب
نسبت دادن مواد به اشیاء
ساختن كوه‌ها
گاردهای دور باغ