پروپوزال رشته کاردرمانی

پروپوزال رشته کاردرمانی|39024669|دانلود پروپوزال رشته کاردرمانی, پروپوزال آماده کاردرمانی, دانلود پروپوزال آماده کاردرمانی, نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد کاردرمانی, پاورپوینت پروپوزال کاردرمانی, پروپوزال کاردرمانی, رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر شده رشته کاردرمانی, دانلود پروپوزال,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پروپوزال رشته کاردرمانی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود پروپوزال کاردرمانی،
( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدهٔ رشته کاردرمانی، می‌ باشد که طبق اصول و استانداردهای پروپوزال نویسی نگارش شده است.

فهرست مطالب :
عنوان پروپوزال
جدول اطلاعات مربوط به اساتيد مشاور
جدول اطلاعات مربوط به پروپوزال
تعریف مساله
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال های اصلی تحقیق
پیشینه تحقيق
ضروت انجام تحقيق
فرضيه های تحقیق
روش انجام تحقيق
منابع تحقیق
و ...



در ادامه به بخشی از این پروپوزال می‌پردازیم:
مقدمه
توجه، يکي از پيش نيازهاي مهم حافظه بوده و اين دو با هم از ملزومات اوليه جهت فرآيندهاي يادگيري می¬باشند (وود 1987 به نقل از آنسوورس 1999). تأثير عميق و شدید نقص توجه و اختلال در حافظه و عملکردهاي اجرايي مغز بر فعاليت هاي روزمره فرد امري پذيرفته شده است. نقايص خفيف توجه ممکن است انجام برخي فعاليت هاي روزمره را براي فرد دشوار يا حتي غير ممکن سازند (سولبرگ 2004). توجه، تلاش ذهني برای تمركز برروی رويدادهاي حسي يا ذهني است. نقص توجه تأثير منفي و بنيادي بر توانايي هاي انجام تكليف در كودكان دارد. كودكانِ دچار نقص توجه اغلب در يك يا تعدادي از ابعاد و انواع توجه مشکل و اختلال دارند كه اين عدم كارآيي، منجر به بروز اختلالاتی می¬گردد و طیف ویژه ای نظیر نقص توجه-بيش فعالي (ADHD ) را شامل می¬شود. کودکان دچار اختلال نقص توجه-بیش فعالی اختلالات توجهی زیادی را تجربه می¬کنند که از این میان نقص توجه پایدار مهمترین نقص توجهی در این کودکان است (بارکلی 1999). مطالعات متعدد، نقص عملکرد توجه پايدار را در کودکان دچار اختلال نقص توجه-بيش فعالي به اثبات رسانيده اند. (زنتال ، فاکنبرگ 1986، اسمیت 1985 ). همچنین مطالعات دیگری نیز، اختلالات حرکت چشمی را در کودکان ADHD مورد بررسی قرار داده اند (داگلاس ومونز 2003 ، بیلاسما 1989 ، راندال جی راس2000 ).
در اين مطالعه تأثير بکارگيري استفاده از الگوهای ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پايدار کودکان دچار اختلال نقص توجه-بيش فعالي مورد بررسي قرار گرفت، با اين اميد که مداخلات توجهي خاص، بعنوان شیوه مکمل درماني - غير دارويي براي نقايص توجهی کودکان دارای اختلال توجهی بیش فعالی مطرح گردد.
2-1 بیان مسئله
ويليام جيمز در سال 1890 توجه را اينگونه توضيح داد كه : توجه عبارتست از تمركز ذهن به يك شي¬ء از ميان اشياء به صورت رشته اي از انديشه هاي همبود به شكلي روشن و زنده که اساس آن، متمركز شدن و قرار دادن شي¬ء مورد نظر در کانون توجه ، تمرکز و آگاهي است. دونالد برادبنت نيز در كتاب ادراك و ارتباط، توجه را نتيجه وجود يك سيستم پردازش اطلاعات با ظرفيت محدود دانست. توجه مهارتي بسيار پيچيده است و در حقيقت در برگيرنده مهارت هاي متعددي است كه هر يك در طي زمان و در طول رسش سامانه هاي عصبي و همگام با تجربه و دريافت محرك از محيط بروز پيدا مي¬كنند. مشکلات توجهی طیف وسیعی از اختلالات روانپزشکی کودکان را بوجود می¬آورند که می¬توان به اختلالاتی نظیر اختلال بیش فعالی-کم توجهی، اختلالات تکاملی - رشدی و اختلالات یادگیری اشاره نمود.
طبق تعریف راهنمای تشخیص بیماریهای روانی DSM-IV-TR اختلال نقص توجه- بیش فعالی عبارت است از یک وضعیت عصبی - رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی (به ویژه توجه پایدار ) و یا تکانشگری و بیش فعالی به عنوان ویژگی¬های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها مشخص می¬گردد و علائم آن با سطح رشدی تکاملی فرد تناسب و همخوانی ندارد. اختلال نقص توجه-بيش فعالي الگوي پايدار عدم توجه و يا بيش فعالي و رفتارهاي تکانشي است که شديدتر و شايع تر از آنست که معمولاً در کودکان با سطح رشد مشابه ديده مي¬شود. هرچند بسياري از موارد سالها پس از بروز نشانه ها تشخيص داده مي¬شوند اما براي مطرح نمودن اين تشخيص بايد برخي از نشانه ها قبل از سن 7 سالگي ظاهر شوند. در ايالات متحده ميزان بروز اختلال 2 تا20% گزارش شده است، با اين حال رقم 3 تا 7 درصد رقم اطمينان بخش تري است. اختلال موجب بروز آسیب در عملکردهای هنجار نظیر موفقیتهای تحصیلی، رفتار در مدرسه، تعامل با والدین و خواهر و برادر و ارتباط با همسالان می¬شود. در سبب شناسي اين اختلال علل ژنتيکي، عوامل مربوط به رشد، آسيب¬هاي مغزي، عوامل عصب شيميايي، عوامل عصبي فيزيولوژيک و نيز عوامل رواني-اجتماعي مطرح مي¬باشند. علائم باليني اين اختلال بطور عمده شامل نقص توجه و بيش فعالي به همراه تکانشگري است. اين کودکان در خانه حاضر نيستند حتي براي چند لحظه خاموش بمانند و اغلب انفجاري و تحريک پذيرند. محرکهای بي اهميت مي¬توانند به راحتي توجه کودک را مختل سازند. از خصوصياتي که بيش از همه ذکر مي¬گردد، شامل بيش فعالي، اختلال ادراک حرکتي، بي ثباتي هيجاني، نقص هماهنگي کلي، نقص توجه (ميدان توجه کوتاه، حواس پرتي، درجاماندگي، ناتواني در اتمام تکاليف و تمرکز ضعيف)، تکانشگري (اقدام قبل از انديشيدن، تغييرات ناگهاني فعاليت و از جا پريدن در کلاس)، اختلال حافظه و تفکر، ناتواني¬هاي اختصاصي يادگيري، نقايص گفتاري و شنيداري، علائم مبهم عصبي و بي نظمي هاي نوار مغزي مي¬باشند. (کاپلان و سادوک 2003)....
توضیحات پروپوزال :
- این پروپوزال کاملا استاندارد می باشد و مطابق اصول پروپوزال نویسی نگارش شده است
- مناسب جهت ارائه برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد.
- مناسب برای دانشجویانی که می‌خواهند با نگارش صحیح پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوند.
فرمت فایل : Word قابل ویرایش