آشنایی با سبک های نقاشي فوويسم ، كوبيسم ، هنر انتزاعي و سوررئاليسم

آشنایی با سبک های نقاشي فوويسم ، كوبيسم ، هنر انتزاعي و سوررئاليسم|35028087|دانلود تحقیق سبک های نقاشي فوويسم , كوبيسم , هنر انتزاعي و سوررئاليسم, پاورپوینت سبک های نقاشي فوويسم , كوبيسم , هنر انتزاعي و سوررئاليسم, تحقیق در موردسبک های نقاشي فوويسم , كوبيسم , هنر انتزاعي و سوررئاليسم, مقاله سبک های نقاشي فوويسم , كوبيسم , هن,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان آشنایی با سبک های نقاشي فوويسم ، كوبيسم ، هنر انتزاعي و سوررئاليسم هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مشخصات فایل :
موضوع : ،
قالبندی : word
تعداد صفحات : 29


بخشی از متن تحقیق :


هنر مدرن :
دو دهه‌ي اول قرن بيستم با چنان تغييراتي همراه بود كه
تمام جنبه‌هاي زندگي بشر را دگرگون ساخت و در صورتبندي‌هاي سياسي ؛ فرهنگي و
اقتصادي به طور عميقي اثر كرد . در اروپا رژيم‌هاي دموكراسي ، سوسياليستي و
كمونيستي جايگزين رژيم پادشاهي گرديد.
صنعت وتجارت با پيشرفتهاي
فناوري و علمي متحول شد. اتومبيل در سال 1885 وهواپيما در سال 1903 حمل
ونقل را دگرگون ساخت سينما( سال 1896) و ارسال پيام از راديويي بي‌سيم (
سال 1895) دوران جديدي را در ارتباطات بشر نويد داد .
در سال 1908 با
شروع انقلاب ترك‌ها در اعاده حاكميت قانون و اعلاميه‌ استقلال بلغارها،
بيداري و استقلال طلبي ملتهاي تحت استعمار و انقياد آغاز شد . كشتار در طي
اولين جنگ جهاني ، جنگيدن با كمك سلاح‌هاي فناوري‌ ويرانگر ، سنن و نهادهاي
تمدن غرب را از بنيان به لرزه درآورد .
اگر در اين اوضاع پر آشوب ،
هنر بصري چندين انقلاب خلاق را تجربه كرده باشد كه طي آن ارزش‌ها، شيوه‌هاي
سازماندهي فضاي كار ونقش اجتماعي خود را زير سوال برده باشد، تعجيب
برانگيز نيست. چشم انداز واقع نگرانه‌ي سنتي دنيا از بين رفته بود ونمايش
جلوه‌هاي بيروني ، نيازها و تصورات اروپاي پيشتاز در حال شكل گرفتن را
برآورده نمي‌كرد ،ايده‌هاي بنيادي در رنگ و شكل ، اعتراض اجتماعي ، حالات و
هيجانات عميق فردي و نظريه‌هاي فرويدي ، اذهان بسياري از هنرمندان را به
خود مشغول كرد .( بي‌مگز ، 1384 ، ص 276)


فرديت ، در هنر قرن بيستم :

به گفته‌ي ذكر گو نويسنده‌ي كتاب سير هنر در تاريخ چنين آمده است كه در
قرن بيستم به ناگاه مخالفت با سنت وعرف اجتماعي كه گام‌هاي آغازين آن در
قرن 19 برداشته شده بود ، قوت مي‌گيرد و فرديت هنرمندان نقشي قوي‌تر ايفا
مي‌كند . هنرمند اين سده مي‌آموزد كه آثار خود را آنطور كه خود مي‌خواهند –
نه آنگونه كه اجتماع از او توقع دارد - بيافريند . همچنين موضوع باعث بروز
طيفي وسيع و متنوع از آثارهنري شد كه مبناي آنها فرديت هنرمند است ؛ آثاري
مانوس و غير متعارف كه درك كردن ولذت بردن از آنها به مراتب دشوارتر از
آثار گذشتگان و در برخي موارد ناممكن مي‌نمود . اختراعات و اكتشافات سريع و
جهش‌وار اين قرن صحنه‌ي هنر را دگرگون كرد .
يكي از عوامل مهمي كه در
طرز تلقي عرفي و سنتي از هنر خلل ايجاد كرد ، اختراع دوربين عكاسي بود اين
پديده ي شگفت انگيز كه قادر بود اشياء و مناظر و افراد را با دقتي بيشتر و
زماني كمتر شبيه سازي كند ، هنر نقاشي را به سوي ديگري راند. هنرمندان فكر
كردند كه يا هنرشان – با ظهور اين اختراع نوين - محكوم به فناست و يا اينكه
مي‌بايست براي آن هدف و غايتي متفاوت خلق كنند ...