تحقیق بررسی اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي زندگي بر سلامت ذهني دختران دبيرستاني

تحقیق بررسی اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي زندگي بر سلامت ذهني دختران دبيرستاني|34016097|سلامت ذهن,آموزش مهارت های زندگی به کودکان,آموزش مهارت های زندگی در مدارس,آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان,آموزش مهارت های زندگی به دختران,تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان,تاثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق بررسی اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي زندگي بر سلامت ذهني دختران دبيرستاني هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود تحقیق در مورد بررسی اثر بخشي آموزش مهارت‌ هاي زندگي بر سلامت ذهني دختران دبيرستاني،در قالب doc و در 135 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
پیش گفتارفصل اول: کلیات پژوهش
بیان مسألهاهمیت و ارزش پژوهشاهداف پژوهشفرضیه های پژوهشفرضیه اصلیفرضیه های فرعیمتغیرهای پژوهشتعریف اصطلاحات و مفاهیمتعاریف نظری (مفهومی)تعاریف عملیاتی
فصل دوم: ادبیات پژوهشروان شناسی مثبتتاریخچه ظهور روان شناسی مثبتحیطه های روان شناسی مثبتحوزه ها و کاربردهای روان شناسی مثبتپیشگیری مثبتشادیسلامت ذهنمؤلفه های سلامت ذهنسلامت ذهنی در طول تاریخسلامت ذهن در نظریات فلاسفه قدیمسلامت ذهنی در نظریات فلاسفه معاصرسلامت ذهنی در تفکر و نظریات جامعه شناسانسلامت ذهنی در تفکر و نظریات روان شناسانعوامل مرتبط با سلامت ذهن
مهارت های زندگیمهارت شناخت ارزش ها و انتخاب هدفمهارت حل مسألهمهارت تفکر خلاقمهارت تصمیم گیریمهارت ارتباط مؤثرمهارت مقابله با هیجانات و استرسمهارت خودآگاهیمهارت تفکر انتقادیروش های آموزش مهارت های زندگیاهداف برنامه آموزش مهارت های زندگیارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعیتوانمند کردن افرادپیامدهای برنامه آموزش مهارت های زندگیپیشینه پژوهشیپژوهش های انجام شده در داخل کشورتحقیقات انجام شده در خارج از کشورنتیجه گیری
فصل سوم: روش پژوهشطرح کلی پژوهش متغیرهای پژوهشجامعه آماریحجم نمونه و روش نمونه گیریابزار پژوهششیوه اجرای پژوهشتجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم: نتایج پژوهشیافته های توصیفیپیش فرض های آماریپیش فرض نرمال بودنپیش فرض تساوی واریانس هابررسی استنباطی داده هافرضیه های اصلیفرضیه های فرعی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیریبحث در یافته های پژوهشفرضیه اصلیفرضیه های فرعیجمع بندی و نتیجه گیریمحدودیت های پژوهشیپیشنهادهای پژوهشی و کاربردی


چکیده تحقیق:هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت ذهن دختران دبیرستانی بوده است. روش مطالعه نیمه تجربی است و نوع طرح به صورت پیش- پس آزمون و پیگیری گروه گواه است. جامعه آماری این مطالعه متشکل از همه دختران دانش آموز در مقطع دبیرستان در سال تحصیلی 1388-1389 است. روش نمونه برداری در این پژوهش، خوشه ای چند مرحله ای است. و از بین 148 نفری که پرسش نامه را پر کردند، 30 نفر که پایین ترین نمره را در پرسش نامه سلامت ذهن کسب کردند، انتخاب و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش 15 نفر و گروه گواه 15 نفر جایگزین شدند. اطلاعات توسط پرسشنامه تجدید نظرشده سلامت ذهن که توسط مولوی در سال 1387 ساخته شده است، که دارای 39 عبارت، در مقیاس پنج درجه ای لیکرت 1 تا 5 می باشد و هم چنین توسط پرسش نامه محقق ساخته شامل اطلاعات دموگرافیک جمع آوری گردید. افراد گروه مداخله در یک برنامه آموزشی 90 دقیقه ای به مدت 8 جلسه شرکت نمودند و نمرات پس آزمون در جلسه آخر و نمرات پیگیری بعد از 1 ماه جمع آوری گردید. داده ها با آزمون کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج نشان می دهد که نمرات سلامت ذهن در گروه مداخله و گواه در پیش آزمون تفاوت معنی داری نداشت، اما با ارائه آموزش مهارت های زندگی، نمرات پس آزمون در گروه مداخله به طور معنی داری بیشتر از گروه گواه بود (P=0/0001) و این تفاوت در نمرات پیگیری نیز قابل مشاهده بود (P=0/0001). نتایج مطالعه نشان می دهد که آموزش مهارت های زندگی، می تواند در افزایش احساس شادی و رضایت از زندگی مؤثر باشد.