تحقیق بررسی کنترل ولتاژ و فرکانس در نیروگاه

تحقیق بررسی کنترل ولتاژ و فرکانس در نیروگاه|34014142|پایان نامه بررسی کنترل ولتاژ و فرکانس در نیروگاه,بررسی کنترل ولتاژ,بررسی فرکانس در نیروگاه,فرکانس نیروگاه,ولتاژ نیروگاه,تحقیق بررسی کنترل ولتاژ,تحقیق بررسی فرکانس در نیروگاه,تحقیق فرکانس نیروگاه,تحقیق ولتاژ نیروگاه
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق بررسی کنترل ولتاژ و فرکانس در نیروگاه هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود تحقیق با موضوع بررسی کنترل ولتاژ و فرکانس در نیروگاه،در قالب word و در 99 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
سيستم كنترل ولتاژمقدمهاصول عملكرد سيستم تحريكاجزاء سيستم تحريكانواع سيستم تحريكسيستم هاي تحريك جريان مستقيمسيستم هاي تحريك جريان متناوب سيستم هاي با يك سوساز ساكنسيستم هاي با يك سوساز چرخانسيستم هاي تحريك استاتيكيسيستم هاي با يك سو ساز قابل كنترل و منبع ولتاژسيستم هاي با يك سوساز و منبع تركيبيسيستم هاي تحريك با يكسو ساز و منبع تركيبي قابل كنترلسيستم كنترل فركانسمقدمهاهميت كنترل فركانس نقش توربين در كنترل فركانس نيروگاه بخاريتوربين هاي با فشار ثابت در شرايط مختلف بارتوربين هاي با فشار متغير در شرايط مختلف بارنقش ديگ بخار در كنترل فركانس نيروگاه بخاريروش هاي كنترل فركانسسيستم كنترلي وابسته به توربينسيستم كنترلي وابسته به ديگ بخارسيستم كنترلي وابسته به ديگ بخار و توربينگاورنر با مشخصه افتي سرعتافت يا تنظيم درصد سرعتتقسيم بار بين واحد هاي موازيكنترل توان خروجي واحد هاي توليديقدرت عملي نيروگاه هاكنترل سيستم قدرتپايداري ولتاژ و فروپاشي ولتاژمعيارهاي عملكرد ديناميكيمعيارهاي عملكرد سيگنال بزرگولتاژ سقف سيستم تحريكجريان سقف سيستم تحريك پاسخ زماني ولتاژزمان پاسخ ولتاژ سيستم تحريكسيستم تحريك با پاسخ اولية سريعپاسخ اسمي سيستم تحريكمعيارهاي عملكرد سيگنال كوچكتوابع كنترلي و حفاظتيتنظيم كننده جريان متناوب و مستقيمكنترل توان حقيقي و توان راكتيوتوان حقيقي و كنترل فركانساصول اساسي كنترل سرعتپاسخ ژنراتور به تغيير بارپاسخ بار به انحراف فركانسمشخصه تركيبي تنظيم سيستم هاي قدرتآهنگ پاسخ سيستم هاي گاورنر توربيناصول كنترل خودكار توليد (AGC)AGC در سيستم هاي منفرد قدرتAGC در سيستم هاي قدرت به هم پيوستهعملكرد AGC در حالت هاي عادي و غير عاديتنظيم و عملكرد AGCبارزدايي كمبود فركانسخطرهاي كاركرد در فركانس كممحدوديت هاي سيستم هاي محركه (توربين ها)كنترل توان راكتيو و ولتاژروشه اي كنترل ولتاژراكتورهاي شنتخازن هاي شنتكاربرد در سيستم هاي توزيعكاربرد در سيستم انتقالخازنهاي سريكاربرد در فيدرهاي توزيعكاربرد در سيستم انتقال EHVكندانسورهاي سنكرونسيستم هاي استاتيكي توان راكتيوانواع SVC عملكرد فركانس اصلي SVSكاربرد جبران گرهاي استاتيكي توان راكتيوموارد كاربردهاي SVC خلاصة مقايسه اي از صورت هاي گوناگون جبران سازيكاربرد ترانسفورمرهاي داراي تغيير دهندة تپ در سيستم هاي انتقالتنظيم ولتاژ سيستم توزيعتنظيم شين پستتنظيم فيدرمنابع و مواخذ بخشی از مقدمه پایان نامه:در عمل، تمام تجهيزات مورد استفاده در يك سيستم قدرت براي سطح ولتاژ معين (كه به آن، ولتاژ نامي گفته مي شود) طراحي مي شوند. اگر ولتاژ سيستم از مقدار نامي، كمتر يا بيشتر شود، كارايي تجهيزات سيستم و احتمالاً عمر آن ها كاهش مي يابد. مثلاً گشتاور يك موتور القايي متناسب با مجذور ولتاژ پايانه آن است. شار نوري لامپ ها شديداً وابسته به ولتاژ مي باشد. در سيستم هاي قدرت، موارد مشابه اين امر بسيار است. علاوه بر بارها، اغلب عناصر يك شبكه قدرت، مصرف كننده توان راكتيو هستند. بنابراين بايد توان راكتيو در بعضي نقاط شبكه، توليد و سپس به محل هاي مورد نياز منتقل شود.با تزريق توان راكتيو به بعضي نقاط شبكه و انجام پخش بار شبكه مشخص مي شود كه ولتاژ تمام شين ها بالا مي رود كه بيش از همه، روي ولتاژ همان شين تزريقي تأثير مي گذارد. البته ابن تزريق توان راكتيو، تأثير چنداني بر روي فركانس شبكه ندارد. بنابر اين مي توان گفت كه توان راكتيو و ولتاژ شبكه، داراي تغييراتي در جهت يكسان هستند كه آن را كانال كنترل Q-V (توان راكتيوـ ولتاژ يا مگاوار ـ ولتاژ) مي ناميم.با توجه به اين كه توان راكتيو مصرفي بار هاي شبكه در ساعات مختلف در حال تغيير است، لذا ولتاژ و توان راكتيو بايد دائما ً كنترل شوند. در ساعات حداكثر بار، توان راكتيو مورد نياز شبكه بيشتر مي شود و در نتيجه نياز به توليد توان راكتيو زيادي در شبكه مي باشد. اگر توان راكتيو مورد نظر تأمين نشود، اجباراً ولتاژ نقاط مختلف شبكه كاهش يافته، ممكن است از محدوده مجاز خود خارج شود. بدين منظور نيروگاه ها داراي سيستم كنترل ولتاژ هستند كه اين سيستم ها، كاهش ولتاژ پايانه ژنراتور را حس مي كنند تا فرمان هاي كنترل لازم را براي بالا بردن جريان تحريك ژنراتور (و در نتيجه افزايش ولتاژ تا سطح ولتاژ نامي) صادر نمايند.با افزايش جريان تحريك (حالت فوق تحريك) توان راكتيو توسط ژنراتور توليد مي شود، ليكن توان راكتيو توليدي ژنراتور ها به خاطر مسائل حرارتي سيم پيچ ها محدود است و ژنراتورها به تنهايي نمي توانند در ساعات حداكثر بار، تمام توان راكتيو مورد نياز سيستم را تأمين كنند. بنابراين در اين ساعات به وسائل ديگري نياز است كه بتوانند توان راكتيو به شبكه تزريق نمايند تا سطوح ولتاژ در محدوده مجاز قرار گيرند.در بعضي شرايط و ساعات كم بار شبكه، بارها و عناصر آن، توان راكتيو كمي مصرف مي كنند و ظرفيت خازني خطوط طويل سيستم انتقال مي تواند باعث افزايش توان راكتيو توليدي در شبكه گردد. در اين گونه مواقع ممكن است ژنراتورها به صورت زير تحريك كار كنند تا مقداري از توان راكتيو شبكه را جذب نمايند و از بالا رفتن بيش از حد ولتاژ شبكه جلوگيري نمايند. البته دريافت توان راكتيو توسط ژنراتور ها با محدويت هايي همراه است كه در بعضي شبكه ها علاوه بر ژنراتور ها به وسايل ديگري براي كنترل ولتاژ (به صورت راكتور) نياز مي باشد...