مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ واختلالات رفتاری نوجوانان

مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ واختلالات رفتاری نوجوانان|32038356|مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ واختلالات رفتاری نوجوانان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ واختلالات رفتاری نوجوانان هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ واختلالات رفتاری نوجوانان فصل دوم « پیشینه تحقیق » مقدمه الف ) پیشینه نظری نوجوانی بلوغ رابطه بلوغ و اختلالات رفتاری رفتار بهنجار و نابهنجار ماهیت مشکلات نوجوانان تعریف پرخاشگری رفتارهای پرخاشگرانه اوهام پرخاشگرانه علل خودکشی علل پرخاشگری کمبود عاطفی و پاشیده شدن نظام خانواده بحرانهای رشد « من » و قدرت جویی فقر اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی عدم وجود تفریحات سالم و تأثیرپذیری از فیلم ها و دیگر رسانه های گروهی عیوب و نقائض شخصی بی کاری و بی ثمری سایر عوامل راهکارهایی جهت رفع علل پرخاشگری توصیه هایی به والدین توصیه هایی به کارکنان مدرسه توصیه هایی به مسئولین رسانه های گروهی توصیه هایی جهت کاهش مشکلات شخصیتی نوجوانان روان درمانی اختلالات رفتاری ب ) بیشینه تجربی ( عملی ) - تحقیقات داخلی - تحقیقات خارجی - نتایج کلی تحقیقات داخلی و خارجی - چگونگی فعالیت محقق فصل دوم پیشینه تحقیق مقدمه : « دوره نوجوانی ، حساسترین و پرانرژی ترین و گرانبهاترین دوره زندگی هر فرد است . نوجوان کسی است که از کودکی بریده ولی هنوز به بزرگسالان نپیوسته است . نوجوانی ، دوره ای پرتلاطم از زندگی سراسر فراز و نشیب آدمی است . سرعت رشد در این دوره بسیار زیاد می باشد . تنوع تمایلات و رغبتها ، استقلال طلبی و عدم ثبات در نقش و شخصیت از دیگر ویژگیهای این دوره است . غالب توانمندیهای ذهنی و خلاقیتها در این دوره شکوفا می شود و در عین حال به لحاظ ویژگیهای حساس این دوره ، بیشترین آسیب پذیریهای روانی و اجتماعی را نیز در این دوره شاهد هستیم . نوجوانی همچون شمشیر دو لبه ای است که یک لبه آن زمینه ساز خلاقیتها و آفرینشهای علمی ، هنری و اجتماعی بوده و لبه دیگرش زمینه ساز از انحرافات اخلاقی و اجتماعی است .» ( افروز ، 1371 ، صص 17 - 16 ) « البته چگونگی ارضای نیازهای متنوع نوجوانان نیز از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است به گونه ای که علت اصلی اختلالات رفتاری و انحرافات اخلاقی نوجوانان در خانه ، مدرسه و اجتماع را نیز می توان در چگونگی روابط آنها با بزرگسالان جستجو کرد . نوجوانان تمایل دارند که با جدایی از خانواده تکیه گاهی امن بیابند ، تکیه گاهی که بتوانند با آرامش به آن تکیه کنند . نوجوانان دوست دارند که با روی آوردن به اجتماع حس استقلال طلبی خود را ارضا نموده ، پایان دوره کودکی را رسماً اعلام کنند . آنها می خواهند تصورات و تخیلات خود را جامه عمل بپوشانند و با انرژی سرشاری که دارند ، جامعه را یاری دهند .» ( افروز ، 1371 ، ص 58 ). « بدیهی است که در کنار نیازهای زیستی یا بیولوژیک ، مسأله امنیت روانی و ثبات عاطفی نیز اهمیت زیادی دارد . رشد متعادل شخصیت و شکوفایی