مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی

مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی|32037557|مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری جامعه پذیری سازمانی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

جامعه پذیری سازمانی جدول 2 - 1 : تعاریف جامعه پذیری سازمانی 2 - 1 - 2اهمیت و ضرورت جامعه پذیری سازمانی 2 - 1 - 3 ابعاد جامعه پذیری سازمانی خبرگی ( مهارت در وظیفه فردی ): افراد ( همکاران ): سیاست های سازمان : زبان : اهداف و ارزش ها : تاریخ : دریافت آموزش : تفاهم : حمایت کارکنان : چشم اندازهای سازمان از آینده : 2 - 1 - 4 اهداف جامعه پذیری آموزش قواعد ونظم : آموزش مهارت ها : ایجاد امید و آرزو : نیل به آرزو ها و یا منع از رسیدن به اهداف : 2 - 1 - 5 کارکردهاجامعه پذیری سازمانی 2 - 1 - 6 محتوی جامعه پذیری سازمانی اطلاعات مربوط به نقش : اطلاعات مربوط به فرهنگ سازمانی : 2 - 1 - 7 مراحل جامعه پذیری سازمانی جامعه پذیری پیش از ورود : مواجهه : دگرگونی : 2 - 1 - 8 تاکتیک های جامعه پذیری سازمانی 1 - روش های جامعه پذیری مرتبط با زمینه ( بافت ) 1 - روش جامعه پذیری مبتی بر محتوا 2 - روش جامعه پذیری اجتماعی پژوهش‌هاي مرتبط با موضوع پژوهش 2 - 4 - 1 - تحقيقات مشابه در زمينه‌ي جامعه پذیری سازمانی 2 - 4 - 1 - 1 - پژوهش‌هاي انجام شده در خارج از كشور 2 - 4 - 1 - 2 - پژوهش‌هاي انجام شده در داخل كشور منابع فارسی منابع انگلیسی جامعه پذیری سازمانی جامعه پذیری همگام شدن شخص است با موازین زندگی اجتماعی خواه یک گروه کوچک ، خواه یک جامعه بزرگ ، واحد یکدست و ثابت نیست هر گروه دارای اجزایی است که پاره گروه یا خرده گروه نامیده شده اند این اجزا مخصوصا کوچکترین آنها که فرد انسانی باشد ثبات دائم ندارد بلکه همواره تغییر می پذیرد ، از این رو گروه انسانی برای آنکه بتواند سازمان خود را حفط کند و به زندگی خود ادامه دهد ناگزیر آن است که پیوسته افراد جدید را با خود پیوسته همساز گرداند و برای زندگی گروهی آماده گرداند . همنوایی گروهی نتیجه نهایی این همسازی است . جامعه پذیری کارکنان به معنای همسازی و همنوایی فرد با ارزش ها ، هنجارها و نگرش های گروه اجتماعی است یا به مفهوم دیگر اجتماعی شدن فراگردی است که بواسطه آن هر فرد دانش و مهارت اجتماعی لازم برای مشارکت موثر و فعال در زندگی گروهی و اجتماعی را کسب می کند . مجموعه این ارزش ها ، هنجار ها و نگرش ها ، فرد را قادر می سازد که با گروه و افراد جامعه روابط و کنش متفابل داشته باشد ( کریمی ، 1388 ). كاركنان جديد ، ارزشها و منشهاي بيرون سازمان را با خودشان به داخل سازمان مي آورند و در مقابل ، سازمانها تلاش مي كنند