پیشینه و مبانی نظری خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجوانان

پیشینه و مبانی نظری خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجوانان|32036436|پیشینه و مبانی نظری خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجوانان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پیشینه و مبانی نظری خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجوانان هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مبانی نظری وپیشینه تحقیق خلاقیت و معلولیت جسمی – حرکتی نوجوانان فصل دوم پيشينه تحقيق 19 بررسي تاريخي 21 تعريف خلاقيت 21 عوامل موثر بر خلاقيت 27 رابطه خلاقيت و ويژگي‌هاي شخصيتي 27 ديدگاه روانكاوي از خلاقيت 29 ديدگاه گيلفورد درباره خلاقيت 30 ديدگاه تورنس درباره خلاقيت 31 خلاصه‌اي از تاريخچه نظريه‌هاي خود 32 مازلو و نظريه خود 33 چگونگي شكل‌گيري خود 34 خودپنداري 35 رشد خودپنداري در نوجواني 36 عنوان صفحه خودواقعي و خود آرماني 37 خودشكوفايي و خلاقيت 38 نقش تصوير ذهني بدن در خودپنداري نوجوان 40 مروري بر دنياي معلولين 41 معلول چيست ؟ 43 علل معلوليت‌ها 45 انواع معلوليت 45 جنبه‌هاي رواني معلوليت جسمي - حركتي 46 معلوليت جسمي - حركتي و خودپنداري 47 مشكلات ناشي از معلوليت و نقايص بدني 48 تأثير والدين بر شخصيت افراد معلول جسمي - حركتي 49 توان بخشي معلولين جسمي - حركتي 50 منابع پيشينه تحقيق : فرانك بارون اولين كسي بود كه تحقيق تطبيقي چندجانبه‌اي را در مورد سليقه‌ها و ترجيحات افراد خلاق و غيرخلاق انجام داد . او بر مبناي يك آزمون خلاقيت دو گروه را تشكيل داد . يك گروه مركب از 25 نفر خلاق‌ترين افراد و گروه ديگر باز هم مركب از 25 نفر كه از نظر خلاقيت در پايين‌ترين سطح قرار داشتند . تجزيه و تحليل خصوصيات آزمودنيها به وسيله اعضاي مؤسسه شخصيت انجام گرفت اين امكان را فراهم كرد كه بارون در گروه فوق را چنين توصيف كرد : ميزان آگاهي افراد خلاق از مسائل امور زياد است ، نسبت به مسائل بينايي بي‌علاقه هستند و بالاخره مبتكر ، با همت ، پرانرژي و صبور هستند . اين توصيفها با عقايدي كه معمولاً درباره اصالت جويي و تخيل سازنده ابراز شده است كاملاً تطبيق دارد . بارون مشخص‌ترين كيفيات افراد خلاق را رواني عقيده ، بديهه‌گويي ، رواني كلام و نيز آنچه كه او آن را « سهولت انجام محركهاي مختلف خواند ، مي‌داند ، اين مفهوم آخري در واقع همان گروه‌بندي وسيع است كه توسط بروند تشريح شده است . معروفترين تحقيق تطبيقي كه درباره ارتباط ويژگي‌هاي فردي و خلاقيت انجام گرفته است به ترمن و همكارانش تعلق دارد كه حدوداً به مدت چهل سال 528 آزمودني سرآمد را مورد بررسي قرار دادند . تحقيقات پيشين اضطراب را نيز مشخصه‌اي يافته‌اند كه مانع خلاقيت مي‌شود . البته داده‌هاي موجود اين مورد بحث‌انگيز است . براي مثال وايت ثابت كرد اشخاصي كه ميزان اضطراب آنها زياد است به طور معني‌داري بهتر عمل مي‌كنند . ( مايلي ، ميترا ، 80 - 1379 ). در همين‌جا بايد اضافه كنيم كه آزمايشهاي معيني نيز نبودن همبستگي بين صفات خاص شخصيت