پیشینه تحقیق و مبانی نظری تجارت الكترونيكي

پیشینه تحقیق و مبانی نظری تجارت الكترونيكي|32035663|پیشینه تحقیق و مبانی نظری تجارت الكترونيكي
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پیشینه تحقیق و مبانی نظری تجارت الكترونيكي هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مبانی نظری تحقیق تجارت الكترونيكي تجارت الكترونيكي به معناي انجام دادن مبادلات تجاري از طريق شبكه به ويژه اينترنت است ( راتناسینگام ، 2005 ). تجارت الكترونيكي از داشتن يك سايت اينترنت فراتر مي رود و شامل سفارش دادن ، انجام دادن مناقصات كاريابي و كارمنديابي و مبادله اطلاعات است كه با استفاده از فناوري هاي اطلاعات صورت مي ‏ گيرد . در تجارت الكترونيكي ، پول مي تواند هم به روش سنتي و هم به روش الكترونيكي پرداخت شود . بسياري از بازرگانان الكترونيكي ، سيستم هاي پرداخت مختلفي را به مشتريان خود پيشنهاد مي كنند ( لویر ، 2003 ). مهم ترين مسأله در سيستم هاي پرداخت الكترونيكي تأكيد بر امنيت است ( توربان ، 1999 ). تجارت الكترونيكي فرصت هاي مهمي براي شركت ها ايجاد كرده كه از طريق آن شركت ها مي ‏ توانند سهم بازار خود را گسترش دهند و در بازار بين المللي وارد شوند . اين با كم ترين هزينه و حداقل سرمايه گذاري قابل اجرا است . در دنياي تجارت الكترونيكي ، شركت ها از اين امكان برخوردار هستند كه هم با تهيه كنندگان و هم با مشتريان بيش تر ارتباط برقرار كنند كه از طرفي منجر به افزايش فروش و از سوي ديگر منجر به دسترسي به منابع بيش تر با قيمت هاي مناسب و هزينه كم تر مي شود ( راتناسینگام ، 2005 ). تاریخچه تجارت الکترونیکی حدود 133 سال از اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل می گذرد . اختر اع بل در سال1876 ، تجارت الکترونیکی را به صورتی که امروز شناخته می شود ، پی ریزي کرد . برخی بر این عقیده اند که به کارگیري عدد بی اهمیت ( 0 ) در محاسبات رقمی ، ستون فقرات تجارت الکترونیکی است که از شبه قاره هند سرچشمه می گیرد . استفاده از فناوري هاي الکترونیکی در انجام امور بازرگانی ، پیشینه اي نسبتاً طولانی دارد . در حقیقت ، نیاز به تجارت الکترونیکی از تقاضاي بخش هاي خصوصی و عمومی براي استفاده از تکنولوژي اطلاعات به منظور کسب رضایت مشتري و هماهنگی مؤثر درون سازمانی نشات گرفته است ( هاشمی ، 1389 ). تجارت الکترونیکی در شکلی که امروزه شیوه کار کردن ما را متحول کرده است ، ریشه در همگرایی خلاق کامپیوتر و تلفن دارد . امروزه پست الکترونیکی تبدیل و کسب اطلاعات از طریق جستجوي سایت ‏ هاي وب به عمومی ترین ابزارهاي تجاري تبدیل شده اند . این امکان عملاً تحت تأثیر همگرایی خلاق تلفن و کامپیوتر ، به واسطه اینترنت در اختیار جامعه قرار می گیرد . تاریخچه تجارت الکترونیکی به شکل امروزین آن ، ریشه در دو پدیده دارد : اینترنت و مبادله الکترونیکی داده ها که منشا ، هر دو این پدیده ‏ ها به دهه 1960 باز می ‏ گردد ( پورتر ، 2001 ). به طور کلی ، روندهای پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک به پنج مرحله زیر قابل تقسیم بندی است : مرحله اول - پیدایش شبکه های خصوصی : اولین گام در پیدایش تجارت الکترونیک در دهه