ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم)|32016726|دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم),مبانی نظری مقاله مبانی نظری یادگیری خود نظم دهی,مبانی نظری تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی,پیشینه تحقیق رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺪت ﺧﻮدﻧﻈﻢ درﻣﺎﻧﻲ,پیشینه پژوهش نظم جویی شناختی هیجان,پیشینه نظری ز,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم) هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود در 44 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.



مشخصات محصول:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)



کاربردهای مطلب:

منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی





قسمتهایی از مبانی نظری:



تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی

خودنظم بخشی رفتار

طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه بیرونی تعیین می شدند، مردم شبیه بادبادک عمل می کردند و هر لحظه تغییر جهت می دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی کنند پس چه چیزی آن را کنترل می کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می آموزد سپس آن معیارها پایه ای می شوند برای ارزیابی های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان ، 2009).

یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش های اخیر روان شناسی تربیتی است (آکسان ، 2009). این رویکرد از سال 1980، مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد شهرت فزآینده ای پیدا کرده است (ریان و پینتریج ، 1997؛ نقل از احمدی پور، 1387). یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان، شناخت، انگیزش، نتایج، رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می کنند (گوداس و همکاران ، 2010).

زیمرمن5 یادگیری خود تنظیم را نوعی از یادگیری که در آن افراد تلاش های خود را برای فراگیری دانش و مهارت بدون تکیه به معلم و دیگران، شخصاً شروع کرده و جهت می بخشد تعریف می کند به عبارت دیگر در این یادگیری افراد مهارت هایی برای طراحی، کنترل و هدایت فرآیند یادگیری خود دارند و تمایل دارند یاد بگیرند و قادرند کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران، 1387). تلاش های فعالانه ای که افراد به طور فراشناختی، انگیزشی و رفتاری در فعالیت های یادگیری از خود نشان می دهند (زیمرمن،2002).

نظریه یادگیری خودتنظیمی یکی از نظریه هایی است که محققان و شناسانِ تربیتی در قالب آن به مطالعه می پردازند. براساس نظریه یادگیری خود تنظیمی، مؤلفه های شناخت، انگیزش و کنش وری تحصیلی به صورت یک مجموعه درهم تنیده و مربوط به هم در نظرگرفته می شوند (شیرازی تهرانی، ۱۳۸۱). بنابراین، استفاده از راهبردهای یادگیری خود -تنظیمی، از جمله عوامل تعیین کننده در موفقیت تحصیلی محسوب می شود و با بررسی آن می توان عملکرد تحصیلی دانش آموزان را پیش-بینی نمود. پیش بینی عملکرد تحصیلی، یکی از موضوع های محوری مورد علاقه روان شناسی تربیتی است ( فارنهام و همکاران، ۲۰۰۳؛ نقل از بوساتو و همکاران، ۲۰۰۰). خود تنظیمی تعیین اهداف، تکمیل برنامه ای در جهت دستیابی به آن اهداف، تعهد نسبت به انجام آن برنامه، اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می شود (بندورا، 1986،1997 ؛ نقل از آسچ ، 2005). به بیان دیگر افراد هم پای اجتماعی شدن خود، اتکای کمتری به پاداش ها و تنبیه های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود، تنظیم می کنند (کرین ، 2006).



قسمتی از پیشینه تحقیق:

* لوپز (2014) درپژوهشی در دانشگاه چایل تحت عنوان آموزش اولیه برنامه مداخله اجتماعی که هدف این برنامه ها تأثیر روانشناختی آموزش بر محیط های قابل انتقاد دریافت که راهبردهای آموزشی که توسط تیم روانشناسی در موقعیت هایی که ارتباط خانواده- مدرسه ضعیف بود، موثر واقع شد.

* زو پانسیس و کاوسیس (2014) درپژوهشی با نام پیش بینی ویژگی های شخصیتی افراد در ارتباط با پدران و مادران بر روی 674 دانش آموز دریافتند که شخصیت می تواند بر اساس منبع کنترل درونی و نوع تجربه شخصی مورد قضاوت قرار گیرد. توافق پذیری با اعتماد به نفس در ارتباط با هر دو والد همبستگی دارد و ثابت می کند که حمایت طلبی در ارتباط با مادر رابطه منفی دارد. همچنین تأثیرات آشکار سن و جنس پیش بینی کننده برونریزی در اشخاص است .







فهرست مطالب مبانی نظری و سوابق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:

تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی

خودنظم بخشی رفتار

انواع خود نظم بخشی

نظم دهی بیرونی

نظم دهی درون فکنی شده

ویژگی های یادگیرنده خودنظم بخش

منابع خودنظم بخشی

تعیین کننده های شخصی

تعیین کننده های رفتاری

تعیین کننده ای محیطی

اصول آموزش برای خود نظم بخشی

ضرورت آموزش خود نظم بخشی در مدارس

الگو های یادگیری خودنظم بخشی

الگوی کرنو

الگوی بو کارتس

الگوی کارور و شییر

الگوی باتلر و وین

الگوی پنتریچ

راهبردهای شناختی یادگیری:

راهبردهای خود گردانی جهت کنترل شناخت:

راهبردهای مدیریت منابع

دیدگاه و نظریه های یادگیری خود نظم بخشی(خودگردان)

پدیدار شناسان

کنش گران

نظریه ویگوتسکی

پردازش اطلاعات دربارة یادگیری خودگردان

پیشینه پژوهش

پژوهش های انجام شده در ایران

پژوهش های انجام شده خارج از ایران

فهرست منابع

منابع فارسی

منابع انگلیسی