پاورپوینت کمردردهای شغلی،روشهای پیشگیری و ورزش

پاورپوینت کمردردهای شغلی،روشهای پیشگیری و ورزش|31032297|پاورپوینت,,کمردردهای,,شغلی,روشهای,,پیشگیری,,و,,ورزش,,پاورپوینت کمردردهای شغلی,روشهای پیشگیری و ورزش,, پاورپوینت کمردردهای شغلی,روشهای پیشگیری و ورزش ,,پاورپوینت کمردردهای شغلی,روشهای پیشگیری و ورزش ,, پاورپوینت کمردردهای شغلی,ر,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت کمردردهای شغلی،روشهای پیشگیری و ورزش هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


دانلود پاورپوینت با موضوع دارای 43 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.



تعداد اسلاید : 43 اسلاید




فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش




آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس




قسمتی از متن نمونه:




کمردردهای شغلی،

روشهای پیشگیری و ورزش



مقدمه

90% کمردردها خود به خود خوب می شود ( مرتبط با عضلات حمایت کننده ستون فقرات )

10% کمردردها نیاز به کار عملی دارد ( کمر درد مزمن ) : فیزیوتراپی – جراحی و ...

از هر 1000 نفر یک نفر مبتلا به کمردرد می شود بعلت عدم رعایت اصول بلند کردن با ، نشستن ، ایستادن و خوابیدن نامناسب

از هر 6 نفر یک نفر مبتلا به کمر درد می شود بعلت استرس

كمردرد چگونه اتفاق مي افتد؟

1 - شرايط فيزيكي ضعيف وناپايدار

عضلات شكم فرد ، حمايتهاي مورد نياز كمر را تامين مي كند.

اگر عضلات شكم فرد ضعيف و سست باشد ،كمر وي حمايتهاي مورد نياز خود را نمي تواند ازشكم دريافت نمايد ، به ويژه زماني كه فرد اشياء سنگين را بلند وحمل مي كند.

حالت فيزيكي مناسب براي جلوگيري ازضربديدگي ، رگ به رگ شدن و ساير صدمات اهميت زيادي دارد.



2 - پوسچر نا مناسب

پوسچر نامناسب يكي ديگر از فاكتورهاي مداخله كننده است .

زماني كه فردي به شما توصيه مي كند درست بنشينيد آگاهي خوبي به شما ميدهد.

بهتر است سعي كنيد منحني S شكل طبيعي كمرتان را حفظ كنيد .

هنگام نشستن ازخم شدن به جلو، و در صورت ايستاده بودن از قوز كردن ، فرد بايد اجتناب كند.



3 - اضافه وزن

اضافه وزن مي تواند مشكل بزرگي باشد.

اضافه وزن فرد ، فشار زيادي به كمر وي ، موقع خم شدن به جلو وارد مي كند.

شكم برآمده به سلامتي كمر كمكي نمي كند.



4 - فشار كاري

عضلات سفت وكشيده براي ضربديدگي وگرفتگي بيشترمستعد هستند .



5 - انجام زياد از حد يك كار

ازگفتن اينكه بلندكردن اين جسم براي شما به تنهايي بسيارسنگين است نهراسيد.

بسيارمهم است كه شما توانايي ها و محدوديتهاي جسمي خود را بشناسيد.

به دليل كمك نگرفتن ازديگران ، بسياري ازمردم دچاركمردرد شده اند.



هر زمان متوجه شديد كه يكي از اين كارها را انجام ميدهيد بايد بينديشيد كه: خطر ، كمرتان درخطراست إ



1 - بلندكردن اجسام سنگين



2 - پيچش وخمش درناحيه كمر

درمواقع بلند كردن ونگهداشتن بارهاي سنگين....



....