چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم رابه استفاده از تغذیه سالم علاقه مند نمایم؟

چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم رابه استفاده از تغذیه سالم علاقه مند نمایم؟|31031502|چگونه,,توانستم,,دانش,,آموزان,,کلاسم,,رابه,,استفاده,,از,,تغذیه,,سالم,,علاقه,,مند,,نمایم؟,,چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم رابه استفاده از تغذیه سالم علاقه مند نمایم؟,, چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم رابه استفاده از تغذیه س
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم رابه استفاده از تغذیه سالم علاقه مند نمایم؟ هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


دانلود ورد با موضوع دارای 34 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.



تعداد صفحه : 34 صفحه




فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش




آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس



قسمتی از متن نمونه:

مقدمه تغذیه مناسب انرژي مورد نياز بدن را تامين مي کند و از نيازهاي ضروري دانش آموزان است و در صورت تامين نشدن اين نيازها تاثير نامطلوبي در آن ها به جاي مي گذارد؛ آثاري که گاهي به شکل لاغري و چاقي و گاهي نيز به شکل اختلالات رفتاري مانند عصبانيت، پرخاشگري، خواب آلودگي، بي حوصلگي و نداشتن تمرکز حواس خود را نشان مي دهد.کارشناسان تغذيه معتقدند دانش آموزاني که تغذيه بهتري دارند و ميان وعده هاي مناسب و مغذي مصرف مي کنند، نسبت به ديگر دانش آموزان از عملکرد تحصيلي بهتري برخوردارند و رشد جسماني آن ها در مقايسه با هم سالانشان بسيار چشمگير است.« تامين انرژي بدن به ويژه در سنين مدرسه که دانش آموزان در حال رشد هستند، از اهميت زيادي برخوردار است و بر ميزان يادگيري آن ها تاثير به سزايي دارد. موفقيت تحصيلي دانش آموزان به نوع تغذيه بستگي زيادي دارد چون تامين نشدن مواد غذايي موجب کندي رشد آن ها مي شود ضمن اين که در ميزان هوشياري و دقت دانش آموزان تاثير منفي دارد.بچه هایی که مقدار زیادى پروتئین مصرف مى‌کنند، بیش از آنهایی که غذاى غنى از کربوهیدرات مصرف مى‌کنند، در یادگیرى دروس خود موفق هستند. نحوه تغذيه و استفاده از 4 گروه اصلي غذايي و ميان وعده ها دراين گروه بايد طوري باشد که نيازهاي روزانه آن ها را تامين کند، در غير اين صورت رابطه مستقيمي با پايين آمدن تمرکز حواس و کاهش روند يادگيري آن ها دارد. دانش آموزي که انرژي کافي دريافت نکرده باشد، دچار اختلالات رفتاري از جمله خواب آلودگي مي شود و سطح يادگيري وي کاهش مي يابد. براي تغذيه دانش آموزان بايد از مواد غذايي و ميان وعده هاي مناسب و مجاز استفاده و بر 3 اصل تنوع، تعادل و کيفيت مواد غذايي توجه کرد. نظارت بر تغذيه دانش آموزان بسيار حايز اهميت است به خصوص بوفه هاي پايگاه تغذيه سالم در مدارس به دليل اين که با سلامت دانش آموزان رابطه مستقيمي دارد بايد شرايط ويژه اي داشته باشد و بر آن ها نظارت دقيقي شود.بيان مسأله اينجانب .... مدت ....سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم.من بعنوان آموزگار پايه ...... در سال تحصيلي 96-1395 شهرستان ..... .... كه دانش‌آموزانش از لحاظ درسي و انضباطي در وضعيت مطلوبي قرار دارند مشغول به خدمت شدم با مشاهده اينكه دانش‌آموزان تغذيه‌ي درست و منظمي ندارند و بعضي از آنها بدون خوردن صبحانه در مدرسه حاضر مي‌شوند. و به کیک و بیسکوئیت بسنده می کنند، تصميم به انجام اقدام پژوهي در زمينه فوق گرفتم. اين مشكل را نيز از زبان ساير كاركنان هم شنيدم و در زنگهاي تفريح از کیک ، بیکوئیت ،چيپس، پفك، و ديگر موادي كه اصلاً ارزش غذايي ندارند و از منزل به مدرسه آورده بودند استفاده مي‌كردند و سطح علاقه شان نسبت به تغذيه‌ي صحيح پايين است و دلايلم هم به شرح ذيل بود: 1 ـ علت اين مشكل را جويا شدم. 2 ـ نسبت به خصوصيات اخلاقي و خانوادگي دانش‌آموزان در مورد استفاده از تغذيه‌ي صحيح آشنايي پيدا كردم. 3 ـ با يك پرسش اطلاعات زيادي از كلاس بدست آوردم. الف) چه تعداد از دانش‌آموزان تغذيه‌ي درست دارند؟ ب) چه تعدادي از دانش‌آموزان علاقه‌اي به تغذيه‌ي صحيح و سالم نداشتند؟