پروپوزال مدیریت صنعتی گرایش تولیدبررسی و رتبه‌بندي عوامل موثر بر ارزش‌گذاري‌ دانش فنی در صنایع راهبر

پروپوزال مدیریت صنعتی گرایش تولیدبررسی و رتبه‌بندي عوامل موثر بر ارزش‌گذاري‌ دانش فنی در صنایع راهبر|31028184|پروپوزال,مدیریت,صنعتی,گرایش,تولیدبررسی,و,رتبه‌بندي,عوامل,موثر,بر,ارزش‌گذاري‌,دانش,فنی,در,صنایع,راهبردي,ج,ا,ا,(,با,رویکرد,مبتنی,بر,AHP),پروپوزال مدیریت صنعتی گرایش تولیدبررسی و رتبه‌بندي عوامل موثر بر ارزش‌گذاري‌ دانش فنی در ص,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پروپوزال مدیریت صنعتی گرایش تولیدبررسی و رتبه‌بندي عوامل موثر بر ارزش‌گذاري‌ دانش فنی در صنایع راهبر هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


دانلود ورد با موضوع دي ج.ا.ا ( با رویکرد مبتنی بر AHP) دارای 24 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد صفحه : 24 صفحه


فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش


آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:
دي ج.ا.ا" ( با رویکرد مبتنی بر
AHP
)
بیان مساله
تحولات سريع جهاني بر پيشرفت‌هاي سريع و شگرف علوم و فناوري، عرصۀ رقابت و حضور موثر در صحنه را براي تمامي كشورها بسيار دشوار نموده است
(
ملکی‌فر, 1382
)
. بطوریکه هماکنون در فضاي كسب و كار و اقتصادي كشور‌ها، شاهد رشد فزايندۀ اهميت دارايي‌هاي نامشهود میباشیم
(
Owens, 2010
)
. در حال حاظر مزيت رقابتي سازمان‌ها ديگر بر پايه دارايي‌هاي مشهود آن‌ها نیست؛ و آن چيزي كه امروزه سازمان‌‌ها را در صحنه اقتصاد كنوني رقابت‌پذير مي‌نمايد دارايي‌هاي نامشهود آنها است (عالمتبریز و همکاران، 1388). بر اساس تحقيقات كندريك

.
Kandrick
، در سال 1929 نسبت داراییهای نامشهود به داراییهای مشهود 30 به 70 بوده که در سال 1990 اين نسبت به ميزان 63 به 37 رسيده است (عالمتبریز و همکاران، 1388). از سوي ديگر لو

.
Lev
عقيده دارد كه فقط در حدود 10 تا 15 درصد كل ارزش بازاري شركت‌ها از دارايي‌هاي مشهود فيزيكي است و دارايي‌هاي نامشهود در حدود 85 درصد كل ارزش بازاري شركت‌ها را تشكيل مي‌دهد (عالمتبریز و همکاران، 1388). با توجه به سهم بالاي اين دارايي‌ها در ارزش بازاري سازمان‌ها، هم اكنون مديريت و ارزش‌گذاري دارايي‌هاي نامشهود، به عنوان محرك‌هاي اصلي خلق ارزش در سازمان، بسيار مورد توجه قرار گرفته است. بر اين مبنا، هم اكنون در صنايع راهبردی كشور شاهد وقوع رويكرد نويني ميباشيم. اين رويكرد كه بر اساس حركت این صنعت براي تبدیل شدن به صنایع دانشبنیان در مقابل صنايع راهبردی كارخانه محور و ايجاد و بكارگيري حداكثري از ظرفيت داراييهاي نامشهود شکل گرفته است. از مهمترين راهبردهاي تحقق اين حركت، شكل‌گيري و استفاده از ظرفيت شبكه‌هاي همكار صنعتي و تحقيقاتي، و برون‌سپاري برخي فعاليت‌هاي غير راهبردي مي‌باشد. يكي از چالش‌هاي پيش‌رو در پيشبرد اين حركت، نامشخص بودن ارزش و اهميت اين‌ دارايي‌ها در سازمان مي‌باشد؛ كه ارزشگذاري داراييهاي نامشهود در صنايع راهبردی كشور را به موضوعي مهم تبديل كرده است. بر این اساس از آنجایی که دانشفنی به عنوان یکی از مهمترین این داراییهای سازمانی محسوب میشود، ارزشگذاری آن از اهمیت و اولویت ویژهای برخوردار است. بر این اساس شناسايي و تعيين معیارهایی برای ارزشگذاری این دانش، چالشی اساسی پیشروی دستاندرکاران این موضوع در صنايع راهبردی كشور است.
هدفهای تحقیق
در انجام دادن پژوهش، به منظور کسب شناخت، باید مجموعه از اهداف تحقیق را تدوین شوند. بر اين اساس اهداف اصلی این تحقیق عبارت است از:
هدف نخست:
شناسايي و تعيين عوامل موثر در تعيين ارزش دانش فنی در صنایع راهبردی کشور
هدف دوم:
تعيين اهميت نسبي و اولويت‌بندي هر يك از اين عوامل موثر بر ارزش‌گذاري دانشفنی در صنایع راهبردی کشور
اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن
در دنیای در حال تغییر کنونی، منبع اصلي اقتصاد دیگر سرمايه، منابع طبيعي و كار محسوب نمي‌شود بلكه منبع اصلي اقتصادي در اين جامعه دارایی‌های فکری و دانش است. ظهور این پدیده منجر به تغییر پارادایم اقتصادی از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دانشی شده است (عالمتبریز و همکاران، 1388). نتيجۀ اين پارادايم اين است كه در عصر حاظر محصولات و سازمان‌ها بر اساس دانش زندگي كرده و مي‌ميرند. موفق‌ترين سازمان‌ها در اين اقتصاد، آن‌هايي هستند كه از اين دارايي‌هاي نامشهود به نحو بهتر و سريع‌تري استفاده مي‌كنند (عالمتبریز و همکاران، 1388). یکی از انواع این دارایی‌ها دانش فنی است. دانش فني به عنوان پيكرۀ دانشي از جنس فني كه امكان ساخت محصولات را فراهم مي‌سازد
(
دره‌‌شیری و شاکری, 1390
)
در صنایع راهبردی کشور به عنوان يكي از مهم‌ترين منابع خلق ارزش به شمار مي‌آيد. از این رو ارزش گذاری این دارایی در این سازمان ها ضمن تعیین درجۀ اهمیت آن منجر به ایجاد ظرفیت مناسبی را برای کنترل و مدیریت این دارایی ها فراهم می‌آورد. در زمینه ارزش‌گذاری دانش فنی به دلیل وجود پيچيدگي‌هاي فراوان آن، بسياري از سازمان‌ها را وادار به اتخاذ روش‌هاي غیر علمی و ناکارآمد كرده است. از اين رو پرداختن به موضوع ارزش‌گذاري دانش فني و بررسی عوامل موثر بر تعیین ارزش آن امری ضروری مینماید.
فرضیه های تحقیق
فرضیه یک قضیه شرطی یا فرضی است که تأیید یا رد آن باید براساس سازگاری مفاهیم آن و به استناد مدارک تجربی و دانش، آزمایش شود. به عبارت ساده‌تر فرضیه جمله‌ای است که انتظارات محقق را در زمینه رابطه بین متغیرها بیان می‌کند. بر اين اساس فرضيه‌هاي اين تحقيق عبارتند از:
...