پاورپوینت تغذیه

پاورپوینت تغذیه|31027321|پاورپوینت,تغذیه,پاورپوینت تغذیه, پاورپوینت تغذیه ,پاورپوینت تغذیه , دانلودپاورپوینت تغذیه,پاورپوینت تغذیه
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت تغذیه هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


دانلود پاورپوینت با موضوع دارای 32 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد اسلاید : 32 اسلاید


فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش


آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس


قسمتی از متن نمونه:
تغذیه
تعریف :
تغذیه عبارت است از رساندن مواد غذایی به بدن به مقادیر متناسب و انتخاب انواع غذا ها به نحوی که احتیاجات روزانه انسان به مواد مغذی بر اورده شود .
مواد مغذی :
مواد مغذی به دو قسمت انرژی زا ( کربوهیدراتها ، چربی ها ، پروتیین ها ) و غیر انرژی زا (ویتامین ها اب و مواد معدنی ) تقسیم می شوند
نقش مواد غذایی در بدن :
الف ) تامین انرژی و سوخت مورد نیاز بدن
ب ) تامین مواد لازم جهت رشد ، نمو و ترمیم بافتهای آسیب دیده .
ج ) تامین ویتامین ها و مواد معدنی که برای رشد و تنظیم واکنشهای مختلف بدن ضروری است .
طبقه بندی عوامل مغذی بر اساس کاربرد آنها در بدن
انرژی زایی مواد غذایی مختلف
از اکسیداسیون هر گرم چربی ، کربوهیدرات و پروتیین به ترتیب 9،4 و 4 کیلو کالری انرژی حاصل
می شود .
کربوهیدراتها
1_ قند ها مهمترین و ارزانترین منبع انرژی در تغذیه انسان هستند . حدود 90 درصد انرژی مورد نیاز روزانه مردم در کشورهای فقیر و 50درصد انرژی روزانه در کشورهای غنی را تشکیل می دهند .

2_ در اکثر کشورها غلات،حبوبات،سیب زمینی و برنج قسمت عمده جیره ی غذایی را شامل می شود . به طور متوسط حدود 50 تا 70 درصد کالری مورد نیاز روزانه انسان از مواد قندی تامین می شود. این مقدار کالری می تواند از 250 تا 500 گرم مواد قندی به دست آید.



3_هرگرم ماده قندی 4 کالری حرارت تولید می کند و حداقل کربوهیدرات مورد نیاز به میزان 5 گرم به ازای هر 100 کالری مورد احتیاج بدن است . افراد به ویژه ورزشکاران باید در مقابل استفاده از یک گرم پروتیین و دو گرم چربی ، چهار گرم مواد قندی مصرف نمایند .
تقسیم بندی کربوهیدرات ها
کربوهیدراتها شامل سه دسته منوساکاریدها (قند های ساده) ، دی ساکاریدها ( قند های دوتایی ) و پلی ساکارید ها ( قند های مرکب ) می شوند .
رابطه کربوهیدراتها با فعالیت های ورزشی .
1_ مواد قندی زودتر و آسان تر در عضلات می سوزند و انرژی تولید می کنند .
2_ بین نوع رشته ورزشی و تغذیه ارتباط هایی وجود دارد و مدت زمان اجرای فعالیت و شدت فعالیت در نوع تغذیه موثر است در فعالیت های کوتاه مدت و سنگین مثل پرتاب ها ، پرش ها و دو های سرعت و موارد مشابه که شدت و سرعت فعالیت زیاد است ، کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی محسوب می شود .
چربی ها
1_ چربی ها به دلیل ارزش انرژی زایی اهمیت خاص در جیره غذایی دارند. ارزش انرژی زایی چربی معادل دوبرابر قندها یا پروتیین ها بوده و برابر 9 کالری در هر گرم است . در شرایط طبیعی 20 تا 25 درصد کالری مورد نیاز بدن از چربیها تامین می شود . لذا برای یک جیره غذایی معمولا 65 تا 90 گرم چربی مورد نیاز است
2_ چربی ها علاوه بر انرژی زایی در ساختمان سلولها نیز شرکت دارند . چربی زیر پوستی یک ماده پر از انرژی فشرده و بدون اب محسوب می شود . این چربی در تامین انرژی به ویژه در ورزش های طولانی مدت و استقامتی بکار گرفته می شود . به علاوه چربی زیر پوستی متعادل کننده حرارت بدن است .
....