پروپوزال بررسی تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی

پروپوزال بررسی تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی|31014483|پروپوزال بررسی تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی ,پروپوزال تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی ,پروپوزال ,بررسی تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پروپوزال بررسی تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

پروپوزال بررسی تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی
دارای 46 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: بررسی تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی

تعداد صفحه: 46صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...

پروپوزال بازاریابی بین المللی

عنوان :
بررسی تأثیر الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی بر رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی

مقدمه
با گسترش روز افزون تجارت بین الملل، صنایع مختلف در جهان نیز در حال تغيير و تحولات سريعي است و رقابت بين المللي روز به روز در بازارهای مختلف گسترش مي‌يابد. آزاد سازي و گسترش رقابت در این بازارها، يكي از جنبه هاي مهم در روند جهاني شدن است. حركت به سمت رقابت بيشتر، كشورهاي مختلف را به تجديد ساختار بازارها و نظام مقرراتي آنها سوق مي‌دهد. اين امر توجه صنعت گران و نهادهاي نظارتي بازارهاي مربوطه را به لزوم تأكيد بيشتر بر افزايش کمی و کیفی تولید ،كارايي، كيفيت خدمات پس از فروش، تنوع بخشي محصولات، بهبود در تکنولوژی تولید و ساختار عملياتي، شايسته سالاري در گزينش كاركنان و غیره معطوف مي‌سازد.
صنعت ماشین آلات راهسازی مي‌تواند از منابع كسب درآمد ارزي براي اقتصاد ملي نيز به شمار آید مشروط بر اينكه از ظرفيت و توان لازم براي فعاليت در بازارهای بين المللي و به خصوص بازارهای کشورهای منطقه بر خوردار باشد و بتواند متناسب با تقاضاي اين بازارها محصولات را تطبیق و قابل عرضه نماید، از طرفی عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني تبدیل به يك فرآيند بلند مدت گشته است که پس از سالها و پس از 22 بار درخواست در سال 1384 ایران توانست با جلب نظر اعضا طی یک دوره 10 ساله به عنوان عضو ناظر پذیرفته شود که در دهه 80 شمسی و با تشدید تحریم ها و وضع تحریم های یکجانبه و چند جانبه این عضویت کمرنگ تر از گذشته شد، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و بحث توسعه روابط مبتنی بر احترام با سایر کشورها و در اولویت قرار گرفتن عضویت ایران در این سازمان در برنامه های اعلام شده از طرف وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، مجددا بحث الحاق ایران به این سازمان مطرح گردیده است، بر همين اساس اين تحقیق ضمن بررسي و مروري بر جايگاه و نقش سازمان تجارت جهاني (WTO)، در پي بررسي اثرات الحاق ايران به این سازمان بر روي رقابت پذیری صنعت تولید ماشین آلات راهسازی خواهد بود.

بیان مساله تحقیق
تا کنون 160 کشور جهان رسما به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمده اند و 24 کشور جهان از جمله ایران جهت پیوستن کامل به آن به عنوان عضو ناظر مشغول به مذاکرات دو یا چند جانبه هستند، که در بین کشورهای غیر عضو ایران مهم ترین اقتصاد به شمار می آید و پیوستن به این سازمان یک ضرورت و الزام اجتناب ناپذیر برای کشورهای غیرعضو از جمله ایران در دنیای با تغییرات پرشتاب امروز که پیوسته با ادغامها و ترکیبهای اقتصادی همراه است، به حساب می آید.