بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم‌یابی پرسشنامه مدیریت زمان

بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم‌یابی پرسشنامه مدیریت زمان|31010130|بررسی عملی بودن, اعتبار, روایی و نرم‌یابی پرسشنامه مدیریت زمان,تحقیق بررسی عملی بودن, اعتبار, روایی و نرم‌یابی پرسشنامه مدیریت زمان,مقاله بررسی عملی بودن, اعتبار, روایی و نرم‌یابی پرسشنامه مدیریت زمان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرم‌یابی پرسشنامه مدیریت زمان هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

این فایل به می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 126 صفحه می باشد.

بخشی از محتوای فایل دانلودی ::
در این نگرش جدید متخصصان معتقدند که یکی از شرایط لازم برای اثربخشی مدیران اعمال مدیریت زمان است، بطوریکه وقت برای هر مدیریتی که بخواهد در کارش به نتیجه اساسی برسد امری حیاتی می‌شود. الک مکنزی (1993)، خطاب به مدیران می‌گوید: همیشه گفته‌اید وقت کافی نداشتیم، در حالیکه زمان کاملاً در اختیار شما بوده ولی آنچه نداشته‌اید مهارت‌های لازم برای تنظیم اوقات بوده است. اگر درصدد کنترل وقت خود هستید،‌ باید علت وجودی این تمایلات قوی را بشناسید و راه اصلاح خویش را فراگیرید، چرا که قادر به ریشه کن کردن این خصوصیات نخواهید بود، ولی می‌توانید آنها را تحت کنترل درآورید (راس‌جی، 1384).

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چكیده
فصل اول: مقدمه پژوهش
مقدمه................................................................................................................................. 2
1-1 بیان مسأله پژوهش................................................................................................... 4
1-2 اهمیت پژوهش........................................................................................................... 5
1-3 اهداف پژوهش........................................................................................................... 7
1-4 پرسش‌های پژوهش................................................................................................... 7
1-5تعریف و مفاهیم و اصطلاحات................................................................................... 8

فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه............................................................................................................................... 13
2-1 ریشه و منشأ نظری مدیریت زمان......................................................................... 14
2-2 تئوری‌های متداول مدیریت زمان............................................................................ 18
2-3چهار حوزه مهم از دیدگاه مكنزی........................................................................... 22
2-4 فرایند هدفگذاری..................................................................................................... 22
2-5 چهار اصل مهم مدیریت زمان از دیدگاه لوئیس دیوید........................................... 24
2-6 دیدگاه‌های مدیریت زمان........................................................................................ 24
2-7 نقش مدیریت زمان بر فشار عصبی ناشی از كار مدیران و كاركنان..................... 28
2-8 عومل مؤثر بر مدیریت زمان................................................................................... 28
2-9 برخی از اصول مدیریت زمان................................................................................. 30
2-10 دیدگاه دراكر......................................................................................................... 30
2-11دیدگاه سنگه........................................................................................................... 31
2-12پژوهش‌های انجام شده در خصوص مدیریت زمان.............................................. 32
2-13 استانداردسازی آزمون‌های روانی - تربیتی........................................................ 41
2-14 مسأله رواسازی ابزار پژوهش............................................................................. 43
2-15 منطق اساسی روش‌های تحلیل عاملی................................................................... 45
2-16روش‌های مختلف تحلیل عاملی............................................................................... 46
2-17 چرخش عامل‌ها..................................................................................................... 49

فصل سوم: روش پژوهش
3-1 جامعه آماری و گروه نمونه مورد مطالعه.............................................................. 53
3-2 ابزار پژوهش ......................................................................................................... 54
3-3طرح پژوهشی و شیوه‌های بررسی آماری پژوهش................................................. 54
3-4 روش گردآوری اطلاعات........................................................................................ 55
3-5 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها................................................................................... 55

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش
4-1 توصیف داده‌ها........................................................................................................ 58
4-2 مشخصه‌های آماری و برآورد ضریب اعتبار پرسشنامه مدیریت زمان................ 60
4-3 تحلیل عاملی مواد پرسشنامه................................................................................... 62
4-4 عامل‌های استخراج شده از مرحله اول تحلیل عاملی............................................... 65
4-5 راه حل پایانی (چرخش یافته‌).................................................................................. 68
4-6 مشخصه‌های نمره‌های مدیریت زمان گروه نمونه مورد مطالعه............................ 71

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
5-1 خلاصه.................................................................................................................... 82
5-2 بحث و نتیجه‌گیری................................................................................................... 84
5-3 محدودیت‌های پژوهش............................................................................................ 86
5-4 پیشنهادهای پژوهش............................................................................................... 87
منابع
منابع فارسی.................................................................................................................... 90
منابع انگلیسی.................................................................................................................. 93
پیوست.......................................................................................................................... 96