پاورپوینت آماده بررسی اصول طراحي معماري ديكانستراکشن و آثار برجسته معماری دیکانستراکشن

پاورپوینت آماده بررسی اصول طراحي معماري ديكانستراکشن و آثار برجسته معماری دیکانستراکشن|30008694|پاورپوینت آماده بررسی اصول طراحي معماري ديكانستراکشن و آثار برجسته معماری دیکانستراکشن ,پاورپوینت آماده,تحقیق درسی,پاورپوینت آماده
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت آماده بررسی اصول طراحي معماري ديكانستراکشن و آثار برجسته معماری دیکانستراکشن هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

اين مكتب توسط فيلسوف معاصر فرانسوي ژاك دريدا پايه گذاري شد و اساس خود را از فلسفه اصالت وجود گرفت . دريدا با ساختار گراها مخالف است و معتقد است چون فرهنگ و شيوه قومي هر لحظه تغيير مي كند پس روش ساختارگراها كه مبتني بر مطالعه تكرارها است صحيح نيست. به عقيده دريدا يك متن هرگز مفهوم واقعي خو را آشكار نمي كند و به تعداد مفسران براي يك متن مفهوم وجود داشته و هيچ تفسير نهائي از پديده ها وجود ندارد . به همين دليل در بينش ديكانستراكشن ما در يك دنياي چند معنائي زندگي مي كنيم . از نظر دريدا در تقابل هاي دوتائي چون روز و شب ،زن و مرد،تقارن و عدم تقارن يكي بر ديگري ارجحيت ندارد چون هر فرد مي تواند برداشتي متفاوت از معناي اين تقابل ها داشته باشد . نكته مهم اين است كه هيچ تعريف مشخص از ديكانستراكشن وجود ندارد چون هر تعريفي از آن مي تواند مغاير با خود ديكانستراكشن تفسير شود.







آیزمن می گوید مدينه فاضله را در شرايط امروز بايد پيدا كرد (بر خلاف مدرنيستها كه آن را در آينده و پست مدرنيستها كه در گذشته جستجو مي كنند ) . و معماري در هر زمان بايد اكنونيت داشته باشد ، قوانين گذشته را بايد بر هم زد و چون اين قوانين قراردادي هستند و نه طبيعي پس بر هم زدنشان ممكن است . حقايق و نمادهاي گذشته بايد شكافته شوند.در زندگي امروز ما دو گانگي هايي چون وضوح و ابهام ، ثبات و بي ثباتي ، صداقت و فريب، پايداري و تزلزل وجود دارد و ني توان از يكي براي استتار ديگري استفاده كرد بلكه اين دو گانگي ها بايد در ساخت معماري به عنوان تجلي گاه شرايط زندگي امروز ما به نمايش گذاشته شوند.






  • بررسي دقيق برنامه و مشخصات طرح



    2 بازبيني مو شكافانه سايت و شرايط فيزيكي و تاريخي آن و محيط اجتمائي و فرهنگي كه سايت در آن قرار گرفتهاست.



    3 طرح تفسيرها و تاويلهاي مختلف از مجموعه .



    4 طرح كالبد معماري به صورتي كه در عين بر آورده كردن خواستهاي عملكردي پروژه تناقضات و تباينات بين موضوعات اشاره شده و تفسيرهاي مختلف از آن را ارائه كند. لذا شكل كلبدي به صورت يك مجموعه چند معنائي، ابهام انگيز و متناقض ارائه مي شود.







  • یکی از اولین و شاخص ترین ساختمان های سبک دیکانستراکشن ، مرکز هنرهای بصری وکسنر ( 1989 1982 ) در شهر کلمبوس آمریکا است . در مسابقه ای که در سال 1982 برای طراحی این ساختمان صورت گرفت ، معماران معروفی از جمله مایکل گریوز ، سزار پلی ، آرتور اریکسون و پیتر آیزنمن شرکت کردند

    سایت این ساختمان در قسمت ورودی اصلی دانشگاه ایالتی اهایو در سمت شرق دانشگاه قرار دارد . عملکرد بنا ، نمایش آثار هنرمندان و دانشجویان دانشگاه در آن است . هر یک از این معماران ساختمان خود را بین دروازه ورودی و ساختمانهای موجود در سایت قرار دادند . ولی در کمال تعجب ، ساختمان طراحی شده توسط آیزنمن به گونه ای بود که فضای باریک بین دوساختمان موجود در سایت را شکافته و در بین آن دو قرار گرفته بود و تعجب بیشتر آن که طرح وی به عنوان برنده اول اعلام شد . از آن زمان سبکی در معماری به نام دیکانستراکشن در مجامع بین المللی معماری به نام سبک دیکانستراکشن در مجامع بین المللی معماری مطرح و مورد توجه قرار گرفت .