پاورپوینت تجارت الكترونيكي

پاورپوینت تجارت الكترونيكي|1975777|دانلود تجارت الکترونیکی,دانلود رایگان تجارت الکترونیکی,مقاله تجارت الکترونیکی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت تجارت الكترونيكي هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

فرمت: PPt - pptx

اسلاید : 36 اسلاید

1 تجارت الكترونيكي
در اینترنت M.Shadkam 2 تجارت الكترونيك چيست؟ تعريف ساده تجارت الكترونيك (E-Commerce): به عمليات خريد و فروش اطلاعات، كالا و خدمات از طريق شبكه هاي رايانه اي، اينترنت وWWW گفته مي شود. تعريف كاملتر: استفاده از رايانه و فناوري اطلاعات و ارتباطات كه باعث سادگي انتقال داده‌ها بين دو طرف يك معامله تجاري مي‌شود. 3 تجارت الکترونیک در اینترنت كمك مي كند تا بتوانيم از محيط محدود به محيط بزرگتري راه پيدا كنيم! 4 فرق بين تجارت سنتي و الكترونيكي؟ كليه عمليات تجارت سنتي فيزيكي است و حضور دو طرف معامله لازم است.
در تجارت الكترونيكي حداقل يكي از عوامل معامله ديجيتالي است.
عوامل كالا، پرداخت و تحويل كالا ميتوانند فيزيكي يا ديجيتالي باشند.
مشتري از طريق وب كليه اقدامات خريد را انجام مي دهد.
5 كاهش هزينه واسطه‌ها: خريد از طريق تجارت الكترونيك باعث كم شدن واسطه‌ها و ارزان شدن قيمت كالا مي‌شود. بخصوص خدمات بيمه، بهداشت، سرويسهاي مالي كاهش مي‌يابند.
كيفيت مديريت را بالا مي‌برد: مديريت درست خط توليد، مديريت زنجيره توليد تا فروش و ساير اعمال مديريت را ارتقاء مي‌دهد.
رقابت را افزايش مي‌دهد، قيمتها را واقعيتر مي‌كند و وسعت بازار را زياد مي‌نمايد: تجارت الكترونيك باعث مي‌شود فروشندگان و خريداران با اطلاعات زيادي كه بدست مي‌آورد بيشتر تجارت كنند و وضع بازار رونق بيشتري خواهد داشت.
انتخاب، راحتي و اعتماد مشتري بيشتر مي‌شود: اعتماد مشتري كه زياد شود راحتي وقدرت انتخاب بيشتري پيدا خواهد كرد و در نتيجه بازار رونق بهتري پيدا خواهد كرد. مزيتهاي تجارت الكترونيكي 6 بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (1) راحتي: سايتهاي تجارت الكترونيكي در 24 ساعت شبانه‌روز و در 7 روز هفته در دسترس مي‌باشند
كاهش هزينها‌هاي داخلي: حذف واسطه‌ها، ارتباط غير مستقيم با مشتري از طريق پست الكترونيكي بجاي حضور و ارتباط مستقيم، توزيع اطلاعات كالا بر روي شبكه بجاي توليد كاتالوگهاي گرانقيمت.
كاهش هزينه‌هاي پرداخت: پرداخت الكترونيكي گاها تا 100 برابر ارزانتر از پرداخت سنتي است!
افزايش سرعت مراحل فروش: شركتهاي تجارت الكترونيكي نقدينگي خود را سريعتر از خرده‌فروشان دريافت مي‌كنند و بسرعت كالا را توزيع مي‌كنند.
كاهش خطا: مراحل خودكار در خريد و فروش و عمليات تجاري باعث كاهش خطا در مراحل مختلف نسبت به روش سنتي مي‌شوند. 7 بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (2) دسترسي به كاربران اينترنت: دسترسي به 1/1 ميليارد مشترك اينترنت كه در حال افزايش نيز است.
فضاي نامحدود قفسه‌ها: شركتهاي تجارت الكترونيك مي‌توانند بصورت نامحدودي كالا در قفسه‌هاي فروشگاه خود قرار دهند!
حضور در همه جاي جهان: شركتهاي تجارت الكترونيكي مي‌توانند در ميان تمام مردم جهان حضور داشته باشند.
به هنگام بودن: به هنگام بودن اطلاعات فروشگاه‌هاي الكترونيكي براي مشتريان. 8 بعضي از منافع تجارت الكترونيكي (3) افزايش رشد تجارت: امكان تجارت بسياري از افراد عادي در جامعه فراهم مي‌شود.
افزايش فروش، درآمد و سرمايه‌گذاري: دسترسي آسان به اطلاعات و بستر لازم براي سرمايه گذاري بيشتر كه افزايش فروش و درآمد را موجب مي شود.